خواب سنگین سفارت ایران در زلزله ترکیه ! / خانواده قربانیان احتمالی ایرانی سرگردان !

به گزارش خبرنگار حوادث رکنا، هفته گذشته زلزله ای به بزرگی 7.8 ریشتر در جنوب ترکیه و سوریه رخ داد که طبق آمار تاکنون بیش از 24 هزار نفر جان خود را به خاطر زلزله ترکیه آن روز از دست داده اند. 

بعد از وقوع زلزله خبرنگار حوادث رکنا، در تماسی با کنسولگری ایران در سوریه، پیگیر اوضاع ایرانیان در آن کشور شد که فرد پاسخ دهنده تلفن کنسولگری اعلام کرد که سفارت  بسته بوده و کسی برای پاسخگویی حضور ندارد. این در حالی بود که سفارت ایران در ترکیه، پاسخ تلفن نداد. تا اینکه شامگاه دوشنبه سفارت ایران در آنکارا  با صدور اطلاعیه‌ ضمن ابراز همدردی با دولت مردم کشور همسایه و برادر جمهوری ترکیه و طلب رحمت و مغفرت برای تمامی جانباختگان این حادثه دلخراش و آرزوی رهایی و نجات برای کسانی که در زیر آوار گرفتار شده‌اند خبرداد: چنانچه از آسیب‌دیدن دوستان ایرانی خود در مناطق زلزله‌زده خبر موثق در اختیار دارید، لطفا نام و نام خانوادگی، شماره تماس، محل بستری و ... را به ایمیل زیر اطلاع دهید:

iranankconsular@gmail.com

همچنین در این اطلاعیه تاکید شد: ایرانیان عزیز در استانهای زلزله‌زده می‌توانند برای طرح مسائل و مشکلات خود با سرکنسولگری کشورمان در ارزروم با شماره‌های زیر تماس حاصل کنند:

۰۴۴۲۳۱۵۹۹۸۳

۰۴۴۲۳۱۵۶۵۹۸

این در حالی است که عملا با پیگیری های خبرنگار حوادث رکنا و تماس با این شماره ها این مسئله مطرح است که هردوی این شماره تماس ها قطع بوده و عملا نمی توان به صورت تلفنی با آن تماسی داشت.

کدخبر: 868706 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟