افزایش کشته های زلزله ترکیه و سوریه / بیش از 2400 کشته در 2 کشور

به گزارش خبرنگار حوادث رکنا، زمین لرزه 7.8 ریشتری که بامداد امروز رخ داد، ویرانی های عظیمی را در مناطق شمالی سوریه و جنوبی ترکیه ایجاد کرده است. زمین لرزه باعث فروریختن ساختمان ها شده و بیم آن می رود که تعداد کشته ها و مجروحان به دلیل گرفتار شدن افراد در خرابه ها افزایش یابد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از رسانه های معتبر و خبرنگاران حاضر در صحنه، تاکنون حداقل 1000 نفر در سوریه مجروح شده اند و تعداد کشته ها حدود 300 نفر گزارش شده است. همچنین این آمار از منابع غیر رسمی برای ترکیه 2172 نفر کشته و 8999 نفر مجروح اعلام شده است.

در حال حاضر شرایط زمستانی در شمال سوریه و جنوب ترکیه با دمای بسیار سرد حاکم است کمااینکه هواشناسی نیز ورود یک سامانه بارشی را خبر داده است. این در حالی است که افرادی که از زلزله فرار کرده اند، اکنون مجبورند بیرون بمانند. در این مرحله از کار کمک‌های بشردوستانه، تحویل دادن لوازمی که به آنها کمک می‌کند در زمستان زنده بمانند، به بازماندگان زلزله، به عنوان مثال: لباس گرم، پتو و سرپناه بسیار مهم است.

خبر رسمی از کشته های زلزله ترکیه

اورهان تاتار مدیر کل زلزله و کاهش خطر مدیریت بحران ترکیه اعلام کرد که بر اثر زلزله های رخ داده در جنوب ترکیه، تاکنون هزار و ۱۲۱ نفر جان باخته و ۷ هزار ۶۳۴ نفر دیگر نیز مصدوم شده‌اند.

کدخبر: 867577 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟