سایه مرگ روی سر 43 زن و مرد معتکف در مساجد خراسان جنوبی + جزییات

به گزارش رکنا؛ علیرضا عباسی معاون فنی و عملیاتی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: روز شنبه در 3 حادثه جداگانه ۴۳ نفر از معتکفان مساجد استان بر اثر انتشار گاز مونوکسید کربن از بخاری محل اعتکاف، دچار مسمومیت شدند که حال همه آنان مساعد است و از بیمارستان و درمانگاه محل ترخیص شده‌اند.

وی اظهار داشت: وقوع حادثه گازگرفتگی در دیهوک شهرستان طبس ساعت ۱۸ و ۲۸ دقیقه شنبه رخ داد که بر اثر آن ۱۶ نفر از معتکفان دچار مسومیت شدند که پنج نفر آنان در محل درمان و ۱۱ نفر منتقل درمانگاه و سپس ترخیص شدند.

عباسی گفت: همچنین ۲۰ نفر از معتکفان در افین شهرستان زیرکوه ساعت ۱۲ و ۵۴ دقیقه دچار مسمومیت ناشی از انتشار گاز مونوکسید کربن شدند که ۶ نفر در محل درمان و ۱۴ نفر آنان منتقل درمانگاه و بیمارستان شده و با انجام اقدامات لازم همه آنان پس از بهبود ترخیص شدند.

وی یادآور شد: در حادثه دیگر ساعت ۱۷ و ۳۷ دقیقه شنبه هفت از معتکفان در روستای زیربرندود شهرستان درمیان دچار گازگرفتگی شدند که حال عمومی همه آنها مساعد است و در محل نیز درمان شدند.

عباسی افزود: بلافاصله بعد از وقوع حادثه برای دیهوک طبس سه آمبولانس، افین زیرکوه ۲ آمبولانس و برای زیربرندود درمیان یک آمبولانس اعزام شد تا افرادی که دچار مسمومیت شده بودند به درمانگاه یا بیمارستان منتقل شدند.

 

 

کدخبر: 867254 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟