ویرانی 100 خانه و مرگ 13 نفر با آتش سوزی های وحشتناک در شیلی + فیلم
حجم ویدیو: 25.16M | مدت زمان ویدیو: 00:01:27

به گزارش گروه حوادث رکنا؛ تغییرات آب و هوایی با افزایش دما و خشکسالی باعث رشد آتش سوزی های انفجاری در سراسر جهان شده است که یکی از کشورهای تحت تاثیر این مسئله شیلی بوده و دولت این کشور پس از موج گرمای ویرانگر که باعث آتش سوزی جنگل ها شده، وضعیت فاجعه آمیز اعلام کرده است.

تا روز جمعه، 151 آتش سوزی در جنگل ها شعله ور بود که 65 مورد آن تحت کنترل اعلام شد. این آتش سوزی ها در بیش از 35000 هکتار زمین شعله ور شد و از روز چهارشنبه بیش از 100 خانه را ویران کرد. در میان قربانیان یک آتش نشان بود که در حین مهار آتش توسط خودروی آتش نشانی زیر گرفته شد و جان باخت. یک خلبان و یک مکانیک هنگام تلاش برای مقابله با آتش سوزی به دلیل سقوط هلیکوپتر آنها در منطقه جنوبی آراوکانیا جان خود را از دست دادند. تعداد کشته شدگان شامل چهار غیرنظامی بود که در منطقه بیوبیو در مرکز شیلی جان باختند، منطقه ای که یکی از بدترین آسیب های آتش سوزی بوده است.

 این آتش‌سوزی‌ها مجموعا ۱۴ هزار هکتار را فرا گرفته که به مرگ ۱۳ نفر منجر شده است. همچنین ۲ خلبان بر اثر سقوط بالگرد اورژانس در جنوب شیلی کشته شدند.

بخش زیادی از آتش‌سوزی‌ها در مناطق «بیوبیو» و «نیوبله» رخ داد و دولت در این نواحی اعلام وضعیت فاجعه کرده است. ایون ریواس، شهردار تومه در بیوبیو، به یک ایستگاه رادیویی محلی گفت: "خانواده ها روزهای بسیار سختی را سپری می کنند."

حدود 2300 آتش نشان و 75 هواپیما درگیر نبرد با شعله های آتش در شیلی هستند

رئیس جمهور گابریل بوریچ روز جمعه تعطیلات خود را برای سفر به مناطق آسیب دیده به حالت تعلیق درآورد. وی گفت: شواهدی وجود دارد که برخی از آتش سوزی ها توسط آتش سوزی های غیرمجاز ایجاد شده است. نقش من به عنوان رئیس جمهور امروز این است که اطمینان حاصل کنم که همه منابع برای شرایط اضطراری در دسترس خواهد بود و مردم احساس می کنند که تنها نخواهند بود.

کدخبر: 866894 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟