حیوانات وحشی به 9 نفر در همدان حمله کردند / از سگ و گرگ تا شغال

به گزارش گروه حوادث رکنا؛ علیرضا توقیری اظهار کرد: روز ۱۴ بهمن ماه تعداد ۹ نفر دچار حیوان گزیدگی شدند و برای تزریق واکسن هاری به مراکز بهداشتی درمانی استان همدان مراجعه کردند.

وی تاکید کرد: افراد در صورت حیوان گزیدگی توسط حیوانات وحشی ازجمله گرگ ، شغال و سگ حتما باید برای تزریق واکسن هاری به نزدیک ترین مرکز بهداشتی درمانی محل سکونت خود مراجعه کنند.

مدیر روابط عمومی و سخنگوی دانشگاه یادآور شد: سه مورد گازگرفتگی توسط گرگ در سطح شهر همدان گزارش شد و افراد آسیب دیده توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

در همین زمینه نیز  مدیر مرکز آموزشی درمانی بیمارستان بعثت همدان خبر داد: سه مصدوم شامل ۲ مرد و یک زن از ناحیه دست و پا دچار جراحات ناشی از گاز گرفتگی حیوان وحشی شده بودند. هم اینک حال هر سه مصدوم ناشی از حمله گرگ مساعد است و یکی از مصدومان هم ترخیص شد.

طبق نظر کارشناسان محیط زیست طبیعی استان همدان؛ نزدیک‌های صبح، ظهر و غروب بیشترین مواقع حمله گرگ‌هاست و با توجه به اینکه گرگ خاصیت انتقام‌گیری دارد به هیچ‌وجه نباید به گرگ و توله‌هایش آزاری رساند همچنین پرهیز از اشتباهاتی که گرگها را به سوی مکان زندگی افراد می آورد؛ حصارکشی مناسب محل زندگی دام و طیور، پرهیز از غذا دهی به حیوانات وحشی، طراحی و جانمایی مکان های زباله با فاصله از شهرها و روستاها و تفکیک زباله ها در جلوگیری از ورود گرگها به محل زندگی افراد موثر است.

کدخبر: 866879 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟