دستگیری 600 مجرم خشونت خانگی / مردان مسلح در آسی دستگیر شدند

به گزارش رکنا؛ و به نقل از خبرگزاری "شین هوا"؛ نیروی پلیس نیو ساوت ولز روز سه شنبه گفت که طی عملیاتی که از 24 ژانویه تا 27 ژانویه ادامه داشت، 648 نفر دستگیر شدند که 164 نفر از متخلفان خشونت خانگی تحت تعقیب این ایالت بودند.

علاوه بر این، پلیس همچنین جرایم مختلف دیگری از جمله حمل سلاح گرم و سلاح گرم، نگهداری و عرضه مواد مخدر را با مجموع هزار و 153 اتهام شناسایی کرد.

"استوارت اسمیت" دستیار کمیسر گفت: «فقط در چهار روز، عملیات آماروک شاهد درگیری پلیس با 2 هزار مجرم پرخطر خشونت خانگی و خانوادگی بود و این پیام قوی به همه مجرمان قبلی و بالقوه ارسال کرد که رفتار غارتگرانه آنها قابل تحمل نخواهد بود.

"مال لانیون" معاون کمیسر، خشونت خانگی و خانوادگی را چالش‌برانگیزترین موضوع جامعه می‌داند.

لانیون گفت: «نیروی پلیس نیو ساوت ولز منابع قابل توجهی را برای پاسخگویی به خشونت خانگی و خانوادگی سرمایه‌گذاری می‌کند؛ با بررسی حدود 139 هزار تماس برای کمک در سال 2022 ، با بیش از 33 هزار و 100 مورد از این تجاوزات واقعی و 17 قتل مرتبط با خانواده.» نقش مهمی در جلوگیری از تلفات جانی ناشی از این جنایت دارد.

بر اساس آخرین نظرسنجی ایمنی شخصی که توسط اداره آمار استرالیا در سال 2016 انجام شد، از هر پنج بزرگسال استرالیایی دو نفر از سن 15 سالگی خشونت را تجربه کرده اند، در حالی که از هر 6 زن یک نفر و از هر 17 مرد یک نفر خشونت شریک زندگی را تجربه کرده اند.

گزارش دیگری از این اداره نشان می دهد که در سال 2021 یکصدو 5 نفر قربانی قتل خانوادگی و خانوادگی در سطح ملی وجود داشته است.

 

کدخبر: 866565 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟