۱۶ باند کلان مواد مخدر در استان بوشهر منهدم شد

به گزارش رکنا، عقیل خرم آبادی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای مقابله با توزیع و انتقال و مصرف مواد مخدر تلاش‌های گسترده‌ای در سطح استان بوشهر صورت گرفته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر از متلاشی شدن ۱۶ باند کلان مواد مخدر در استان بوشهر طی سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: بیش از ۱۱ تن مواد مخدر از این باندها کشف شده است.

نیمی از کشفیات از دریا است

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد کشفیات مواد مخدر استان بوشهر از طریق دریا انجام شده است افزود: این مواد شامل تریاک، حشیش، شیشه، هروئین، گراس و سایر مواد مخدر سنتی و صنعتی است

خرم‌آبادی با اشاره به اینکه بیشترین کشفیات مواد مخدر در ۱۰ ماه امسال مربوط به اداره کل اطلاعات و پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بوده است افزود: در این مدت هزار و ۸۵۱ نفر متهم مرتبط با جرایم مواد مخدر در استان دستگیر شده‌اند.

تحویل ۴۴۷ معتاد بی‌خانمان

وی از تحویل ۴۴۷ معتاد بی‌خانمان استان بوشهر به مراکز ترک اعتیاد خبر داد و اضافه کرد: ۷۰ درصد افراد معتاد ساماندهی شده در مراکز شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر اطراف صنایع نفت و گاز بوده‌اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر تاکید کرد: ۵۰ درصد معتادان متجاهر پذیرش شده غیربومی هستند.

تعداد بالای معتادان غیربومی

وی افزود: علاوه بر افراد جویای کار و کارگران از اقصی نقاط کشور با آغاز فصل سرما، شاهد مهاجرت مصرف‌کنندگان بی‌خانمان از استان‌های سردسیر به استان بوشهر هستیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر ادامه داد: آمار دستگیر شدگان غیربومی از مهرماه تا پایان اردیبهشت سال بعد رو به افزایش است و آغاز فصل گرما کاهش آمار معتادان غیربومی شاهد هستیم.

کدخبر: 865888 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟