کلاهبرداری از 150 تهرانی هنگام بنزین زدن در یک جایگاه سوخت / هشدار پلیس فتا

سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس «فتا» تهران بزرگ درباره جزئیات این خبر گفت:‌ از چندی قبل شکایت‌های متعددی به پلیس فتا رسید مبنی بر اینکه به حساب بانکی برخی افراد دستبرد زده شده است.
در جریان تحقیقات انجام شده مشخص شد تمامی این افراد پیش از خالی شدن حسابشان اقدام به سوختگیری از یک جایگاه سوخت کرده بودند که همین موضوع باعث شد فرضیه کلاهبرداری به شیوه اسکیمر پررنگ شود تا اینکه در ادامه تحقیقات مشخص شد مسئول یکی از جایگاه‌های سوخت با روش اسکیمر اقدام به کپی کارت بانکی مشتری‌ها در پمپ‌ بنزین کرده و در فرصتی مناسب با اطلاع از رمز بانکی آنان حسابشان را خالی کرده است.
بدین‌ترتیب متهم دستگیر شد و در بازجویی‌ها اعتراف کرد حدود 3 میلیارد تومان از حساب حدود ۱۵۰ نفر برداشت کرده است.
این فرد در واقع از پیاده نشدن افراد برای سوختگیری و پرداخت پول بنزین سوءاستفاده کرده و با روش اسکیمر اقدام به کپی کارت بانکی این افراد کرده است. در ادامه  رمز کارت بانکی را از آنان پرسیده و در فرصتی مناسب حساب آنان را خالی کرده است.
وی با بیان اینکه برای این فرد پرونده‌ای تشکیل شد، گفت:‌تحقیقات برای کشف دیگر جرایم و مالباختگان احتمالی این فرد در حال انجام است. متهم  به همراه پرونده متشکله روانه دادسرا شده است.
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان هشدار داد که حتماً هنگام استفاده از دستگاه کارتخوان رمز را خودشان وارد کنند، چرا که سودجویان حتی اگر موفق به کپی کارت بانکی شوند، تا زمانی که از رمز اطلاع نداشته باشند، نمی‌توانند نسبت به برداشت اقدام کنند. همچنین شهروندان کارت‌ بانکی را که از آن برای خریدهای روزانه و خرد استفاده می‌کنند  جدا کرده و از نگهداری مبالغ بالا در آن خودداری کنند.

کدخبر: 864859 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟