گذشت از مهریه 370 سکه ای مرد مطلقه را آزاد کرد + جزییات

به گزارش رکنا؛ «محمدرضا حداد» در این رابطه افزود: در این پرونده مالی با موضوع مطالبه مهریه، محکوم به دلیل عجز از پرداخت دِین، قریب به 2 سال در زندان به سر می‌برد.

وی افزود: با همت و پیگیری‌های چند ماهه اعضاء و کارکنان یکی از شعب شورای حل اختلاف مستقر در زندان با گذشت شاکی، مقدمات آزادی این محکوم از زندان فراهم شد.

این مقام قضایی تصریح کرد: تلاش ها و پیگیری هایی که شعب ویژه زندانیان در سراسر استان جهت آزادی زندانیان، نه تنها موجبات آزادی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها را بدنبال خواهد داشت بلکه این امر خداپسندانه موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی که متوجه خانواده زندانیان می‌شود را به دنبال خواهد داشت.

به گفته‌ی «سید مسعود عظیمی» مدیر نمایندگی ستاد دیه استان، از ابتدای امسال تاکنون ۳۱ مددجو محکوم پرداخت مهریه به همت ستاد دیه استان یزد و با مشارکت خیرین و نیکوکاران استان از زندانهای استان آزاد شده‌اند.

وی در این باره تصریح کرد: در مجموع از ابتدای امسال تعداد ۱۳۸ محکوم مالی جرائم غیر عمد زندانهای استان با بدهی ۱۳۴ میلیارد تومان از طریق قبولی دادخواست اعسار، اخذ گذشت رضایت مندانه از شکات و آورده محکومین به مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان و تامین مابقی از منابع این ستاد شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک‌های عامل به مبلغ ۱۴ میلیارد تومان، آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشته‌اند.

عظیمی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت: از این تعداد آزاد شده، تعداد ۹۲ مددجو مربوط به محکومین مالی ،تعداد ۳۱ مددجو محکوم پرداخت مهریه، تعداد ۱۴ مددجو محکوم نفقه و یک محکوم پرداخت دیه حادثه کار بودند.  

 

کدخبر: 863734 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟