سانحه خیزترین جاده های ایران را بشناسید

به گزارش رکنا، سرهنگ علی فکری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جاده غارعلیصدر از بلوار نجفی تا انتهای حوزه با حدود ۱۱۰ کیلومتر ۱.۶ درصد از راه های استان را به خود اختصاص داده است در حالیکه ۸.۵ درصد از تصادفات فوتی و هفت درصد از سوانح جرحی استان در این مسیر رخ می دهد.

وی اضافه کرد: همچنین جاده قهاوند ۱.۴ درصد از مسیرهای استان همدان را دارد در حالیکه هفت درصد از سوانح فوتی و ۶.۵ درصد از سوانح جرحی در این مسیر اتفاق می افتد.

رییس پلیس راه استان همدان ادامه داد: همچنین ۳.۵ درصد از سوانح فوتی و سه درصد از سوانح منجر به جرح این استان در جاده ۲۰ کیلومتری دمق رخ می دهد.

سرهنگ فکری بیان کرد: همچنین جاده های شهرستان ملایر در مجموع با حدود یک هزار و ۴۲۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی از جاده های سانحه خیز استان به شمار می رود.

وی افزود: طبق استاندارد باید برای هر ۴۰ کیلومتر یک تیم پلیس راهور در نظر گرفته شود اما هم اینک ۶ تیم برقراری امنیت تردد در این شهرستان را عهده دار هستند که به ازای ۲۴۰ کیلومتر یک تیم می شود.

رییس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: نیازمند ساخت یک پاسگاه پلیس راه در جاده تویسرکان هستیم که با اختصاص پنج هزار متر مربع زمین متعلق به شرکت نفت و کمک راهداری می توان این پاسگاه را راه اندازی کرد.

 

کدخبر: 862762 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟