زلزله خوی به ۵۰۰‌ واحد مسکونی خسارت وارد کرد /تعداد مصدومان به ۱۵۰ نفر رسید + آخرین خبرها از خوی

به گزارش رکنا ، محمدصادق معتمدیان چهارشنبه شب ۲۸ دی ماه در گفت وگو با خبرنگاران در خوی افزود: ارزیابان و تیم‌های امدادی از دقایق اولیه پس از زمین لرزه ۵.۴ ریشتری ظهر امروز به کانون زلزله اعزام شده و علاوه بر ارزیابی‌های اولیه، بلافاصله کار امدادرسانی به زلزله‌زدگان را هم آغاز کردند.

وی اضافه کرد: در این زمین‌لرزه همچنین ۱۵۰‌ نفر مصدوم شده و به مراکز درمانی مراجعه کردند که به غیر از ۱۷ نفر از آنها که بستری شدند مابقی به صورت سرپایی معالجه و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

استاندار آذربایجان‌غربی‌ با اشاره به اینکه با توجه به برودت هوا، اسکان کسانی که منازلشان دچار خسارت شده از اولویت‌های امدادرسانی است، ادامه داد: در یک ساعت اول پس از وقوع زلزله شاهد حضور مدیران دستگاه‌های امدادی در شهرستان بودیم و برنامه ریزی ویژه‌ای برای امدارسانی و اسکان مردم صورت گرفته است.

معتمدیان با تاکید بر ارائه خدمات حداکثری اظهار کرد: بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته توسط هلال احمر در حال توزیع در مناطق زلزله زده است.

استاندار آذربایجان غربی ساعتی بعد از وقوع زلزله  به شهرستان خوی رفت و در بدو ورود با حضور در بیمارستان ابن شهر از مصدومان زلزله که در مراکز درمانی بستری هستند عیادت کرده و دستورهای لازم برای ارائه خدمات درمانی به مصدومان را صادر کردند.

تعداد مصدومان زلزله زده خوی به ۱۵۰ نفر رسید

 مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: تعداد مصدومان زمین لرزه خوی تاکنون به ۱۵۰ نفر رسیده است.

امیرعباس جعفری با بیان اینکه هم اکنون ارزیابی مناطق زلزله زده همچنان ادامه دارد، افزود: تاکنون ۱۵۰ نفر در اثر زمین لرزه مصدوم شده اند که از این تعداد ۱۷ نفر در مراکز درمانی خوی بستری هستند.

وی ادامه داد: همچنین زمین لرزه خوی تاکنون موجب خسارت به ۵۰۰ واحد مسکونی در شهر فیرورق و ۱۵ روستا اطراف نیز شده است.

به گفته‌ی جعفری، عمده مصدومان به دلیل مصدومیت جزئی بصورت سرپایی در چهار بیمارستان این شهرستان درمان و ترخیص شده‌اند و در حال حاضر تنها ۱۷ نفر در مراکز درمانی خوی بستری هستند.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: اکنون ۲۰ تیم ارزیاب جمعیت هلال احمر در حال ارزیابی میزان خسارت وارد شده به بخش‌های مختلف هستند.

وقوع ۱۳ زمین لرزه در خوی/ پس لرزه ها ادامه دارد

 مرکز لرزه نگاری کشور عنوان کرد: از پیش از ظهر امروز چهارشنبه تاکنون ۱۳ زمین لرزه در شهرستان خوی ثبت شده است.

 بر اساس اعلام سایت مرکز لرزه نگاری کشور از ساعت ۱۱ صبح امروز چهارشنبه تاکنون ۱۳ زمین لرزه در خوی ثبت شده است، که از این تعداد ۹ زمین لرزه بالای ۳ ریشتر بوده اند.

همچنین بر اساس اعلام این مرکز زمین لرزه‌های ثبت شده در خوی بین ۵.۴ ریشتر تا ۲.۶ ریشتر بوده اند.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر حدود ساعت ۱۳ و ۳۸ دقیقه امروز، چهارشنبه، خوی در شمال آذربایجان غربی را لرزاند

مکان دقیق این زمین لرزه در طول جغرافیایی ۴۴.۵۸ درجه و عرض جغرافیایی ۳۸.۵۸ و عمق ۱۰ کیلومتری زمین گزارش شده است.

همچنین حدود ساعت ۱۳ و ۱۹ دقیقه امروز زمین لرزه دیگری با قدرت ۳.۶ ریشتر همین منطقه را لرزانده بود.

زمین لرزه‌ای با قدرت ۵.۴ ریشتر روز ۱۳ مهر امسال در خوی اتفاق رخ داد که موجب خسارت کلی به یک هزار و ۱۰۰ واحد و خسارت جزئی به بیش از چهار هزار واحد مسکونی شهری و روستایی شد.

آزمون سراسری در مناطق زلزله‌زده خوی طبق برنامه انجام می‌شود

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان خوی از برگزاری آزمون سراسری در مناطق زلزله زده طبق برنامه خبر داد.

 در پی وقوع زلزله در شهرستان خوی مرتضی محمد پور، سرپرست آموزش و پرورش خوی در بازدید از حوزه های برگزاری کنکور این شهرستان اظهار داشت:هیچ آسیبی به محل های برگزاری آزمون سراسری کنکور وارد نشده و آزمون در وقت مقرر برگزار خواهد شد.

سرپرست آموزش و پرورش خوی خطاب به داوطلبین کنکور سراسری گفت: داوطلبان گرامی روزهای پنجشنبه وجمعه با آرامش خاطر در محل برگزاری آزمون ها حضور یابند.

کدخبر: 862503 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟