مادر داغ دیده قاتل پسرش را بخشید / در خوزستان رخ داد + جزییات

به گزارش رکناو به نقل از روابط عمومی معاونت توسعه حل اختلاف استان خوزستان؛  محمدرضا جعفری اصل با اعلام این خبر اظهار داشت: پرونده یک نفر محکوم به قصاص نفس چند وقت پیش برای اجرای حکم به اجرای احکام کیفری بندر امام خمینی(ره) ارسال شد. با توجه به درخواست خانواده قاتل مبنی بر دادن مهلت جهت جلب رضایت خانواده مقتول با دستور مقام قضایی پرونده جهت حل و فصل به شورای حل اختلاف این شهرستان ارجاع داده شد.

وی افزود: در راستای استفاده از ظرفیت مردمی جهت صلح وسازش با وساطت اعضای شورای حل اختلاف شهرستان بندر امام خمینی (ره) و برگزاری چندین نوبت جلسه به صورت جداگانه با خانواده مقتول و قاتل زمینه جلب رضایت اولیا دم برای عفو و بخشش قاتل فراهم شد.

دادستان عمومی و انقلاب بندرامام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: در جلسه ای با مساعدت رئیس دادگستری این شهرستان و با حضور بزرگان، معتمدین و سران عشایر استان خوزستان و همچنین بزرگان 2 طایفه، که در محل نمازخانه این دادگستری برگزار شد پس ساعت ها بحث و گفت‌وگو، خوشبختانه اولیا دم از خون قاتل فرزند خود صرف نظر کردند و با اعلام رضایت، محکوم به قصاص نفس را پس از سال ها بخشیدند و این پرونده منتهی به صلح و سازش شد.

 

کدخبر: 862018 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟