قتل مسلحانه مرد جوان بخاطر سنگ های طلا / نقش دندانساز تبریزی در جنایت مسلحانه چه بود؟

به گزارش خبرنگار حوادث رکنا در تبریز، تنها 9 ماه به تحویل سال 1400 شمسی باقی مانده بود که پلیس تبریز گزارش تیراندازی را در یکی از محلات تبریز دریافت و بلافاصله عازم محل جنایت شدند.

آنان موقع رسیدن به محل حادثه با مقداری زیادی خون ریخته شده در کف خیابان روبرو شدند که آثار گلوله های شلیک شده نیز به در  خودرو پارک شده در محل خودنمایی می کرد و همچنین در بازرسی از داخل خودرو مقداری سنگ طلا کشف شد.

پلیس که کاملا به این حادثه مشکوک شده بود، پس از پرس و جو از اهالی محل متوجه شد فرد مضروب توسط دوستش (شخصی به نام احمد) به بیمارستان انتقال داده شده است. 

دندانساز سنگ طلاهای قلابی خریده بود

احمد که شاهد صحنه تیراندازی و قتل بوده است وقتی مقابل کارآگاهان و نیز بازپرس پرونده نشست این گونه صحنه جنایت را بازگویی کرد و گفت: بنده به همراه 2 تن از دوستانم ناصر (مقتول) و اکبر به ورزقان رفته بودیم که بعد از ظهر به تبریز رسیدیم؛ موقع رسیدن به محله، رفتیم کنار خودرو 206 توقف کرده و هر 2 پیاده شدیم و ناصر مقداری گوشت را که در بین راه خریده بود داخل 206 گذاشت و در خودرو را بست. در همین حین ناگهان متوجه شدیم یک دستگاه خودرو با سرعت آهسته از کنار ما رد شد و نفر جلویی با یک اسلحه لوله بلند به سمت ناصر تیراندازی کرد که ناصر  روی زمین افتاد  که بعد از انتقال به بیمارستان متاسفانه فوت کرد.

با اظهارات احمد کارآگاهان تحقیقات وسیع خود را برای حل این معمای جنایی آغاز و به سرنخ هایی رسیدند. آنان در ابتدا سراغ قاسم (فردی دندانساز) رفتند که معامله قلابی با مقتول انجام داده بود و وی را در مطبش دستگیر کردند. قاسم در بازجویی های به عمل آمده در پلیس آگاهی اظهار داشت: با پیشنهاد ناصر مبلغ 7 میلیارد و 500 میلیون ریال بابت خرید سنگ معدن پرداخت کرده بودم که بعد معلوم شد قلابی بوده اند. اما من هیچ نقشی در قتل ناصر نداشتم و از مرگ وی کاملا بی اطلاع هستم.

کارآگاهان برای تحقیقات بیشتر سراغ خانواده فرد دندانساز رفتند و در طی تحقیقات پی به اعمال مشکوک کاظم، (برادر قاسم، 33 ساله و متهم اصلی پرونده) بردند. متهم بعد از دلالت به پلیس آگاهی تبریز، در ابتدا منکر اعمال مجرمانه خود می شود اما در بازجویی های بعدی لب به اعتراف گشود و گفت: روز حادثه به همراه 2 تن از دوستانم سوار بر خودرو بودیم؛ همچنین مقداری مشروب مصرف کرده و در حالت طبیعی خود نبودم؛ من خیلی مست بودم و قصد کشتن نداشتم و فقط می خواستم تهدید کنم.

صدور حکم قصاص برای متهم 33 ساله

با اظهارات متهم پرونده از شعبه 6 دادسرای عمومی و انقلاب تبریز  با صدورکیفرخواست به شعبه اول دادگاه کیفری یک آذربایجان شرقی ارسال و در جلسه دادگاه اولیای دم درخواست قصاص کردند.

با درخواست قصاص از سوی اولیای دم مقتول، قضات دادگاه،  کاظم متهم ردیف اول از حیث اتهام عمدی به قصاص نفس از طریق آویختن به چوبه دار در محوطه زندان مرکزی تبریز و از حیث اتهام حمل و نگهداری سلاح جنگی خودکار و 19 عدد فشنگ جنگی، به تحمل 5 سال و 3 ماه حبس تعزیری و هریک از متهمین ردیف های 2 و 3 (همراهان متهم ردیف اول که موقع ارتکاب قتل در خودرو متهم حضور داشتند) به تحمل 3 سال حبس تعزیری محکوم شدند

خبرنگار: فاطمه قلی پور گنجه لو

کدخبر: 861892 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟