شفای دختر سرطانی امید مادر مقتول در بخشیدن قاتل پسرش ! / همه اشک ریختند !

به گزارش اختصاصی رکنا؛ رسیدگی به این پرونده از ۱۴سال قبل به دنبال درگیری خونین در یکی از محله های زورآباد کرج شروع شد.

دراین درگیری  که بین چند جوان ۲۰ساله رخ داد یکی ازآنها با ضربه  چاقو زخمی شد وبه خاطر شدت خونریزی روی زمین افتاد علی رغم تلاش تیم پزشکی که در صحنه حضور یافته بودند پسر جوان در کام مرگ فرو رفت و ضارب که یکی از هم محلی هایش بود به اتهام قتل عمد بازداشت شد. میثم پس از دستگیری به قتل فرید اعتراف کرد و طولی نکشید که در سال ۸۸پای میز محاکمه ایستاد و باتوجه به درخواست اولیای دم متهم جوان به اتهام قتل عمد به قصاص نفس محکوم شد. با تایید دیوانعالی میثم خودش را برای مرگ آماده کرد او هر روز پشت میله های زندان در انتظار مرگ بود و این برزخ ۱۴سال ادامه داشت تا اینکه کمیته صلح وسازش باتوجه به رفتار پسندیده و توبه پسر جوان او را در شمار پرونده های صلح قرار دادند.

اولیای دم که حاضر نبودند عامل قتل پسرشان را ببخشند اما مدتی بعد باتوجه به تلاش های بی وقفه این کمیته و همینطور بیماری دخترشان که مبتلا به سرطان خون شده بود به خاطر خدا و شفای دخترشان از حق قصاص خود گذشت کردند و بدین ترتیب این متهم که حالا ۳۴ساله شده بود از قصاص نجات پیدا کرد.

این متهم باتوجه به بخشش اولیای دم در صف محاکمه عمومی و اعمال ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی قرار گرفت و قضات دادگاه باتوجه به این که وی ۱۴سال در زندان بوده است دستور آزادی او را صادر کردند .

این متهم با کمک کمیته صلح  وسازش توانست باپرداخت ۵۰۰ میلیون تومان سرانجام از برزخ مرگ نجات یابد‌ .

 

کدخبر: 861486 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟