راننده پیک موتوری سارق حرفه ای خودروهای شرق تهران بود / خودروها اوراق می شدند + فیلم گفتگو با پیرمالخرها
حجم ویدیو: 43.85M | مدت زمان ویدیو: 00:04:36

به گزارش  رکنا، سرهنگ جلیل موقوفه ای، رئیس پلیس پیشگیری تهران در رابطه با پرونده اخیر دستگیری یک سارق سابقه دار لاستیک و لوازم خودرو اظهار کرد: یک باند 3 نفره از سارقین و مالخران شناسایی شده که در وهله اول خودرو را لخت می کردند و تمام وسایل خودرو را هم می فروختند .

وی افزود: دزدان در برخی از مواقع هم با خودروهای سرقتی به سرقت های جدید می رفتند که پس از اقدامات پلیسی ماموران کلانتری 121 سلیمانیه موفق به دستگیری این دزدان شدند که از مخفیگاه سارقان و مالخر این باندتعداد 490 حلقه لاستیک و 26 دستگاه ضبط  و تعدادی کیلومتر خودرو و اقلام آن هم از مخفیگاه آنها کشف شده است.

پیر مالخرها

مالخر این باند که 5 سال قبل نیز به جرم مالخری بازداشت شده است ادعا می کند که با فروش لاستیک های سرقتی پول زیادی به دست نیاورده است و ابراز پشیمانی می کند.

جرمت چیست؟

لاستیک سرقتی می خریدم.

سابقه داری؟

5 سال پیش هم دستگیر شدم و 1 ماه بازداشت بودم.

بعد از آزادی بازهم به سراغ سرقت رفتی، چرا؟

خیلی وقت بود مالخری نمی کردم و این لاستیک ها هم از قدیم بوده است، هر کسی لاستیک می دزدید برای فروش سراغ من می آمد ، شغل اصلی ام پنچرگیری است، در این کار برکتی وجود ندارد و پشیمانم، به جوان ها توصیه می کنم سراغ این کارها نروند عاقبتی ندارد.

راننده پیک موتوری دزد شد

سارق جوان ادعا می کند ابتدا ماشین ها را سرقت می کردیم و پس از خرد کردن پلاکشان تمام وسایل و اقلام داخل ماشین را که بعضا شامل صندلی ها هم می شد غارت می کردیم و ماشین را پس از آن رها می کردیم و برخی از وسایل سرقتی را در فضای مجازی با قیمت ارزان به فروش می رساندیم.

به چه جرمی دستگیر شدی؟

سرقت خودرو

چند فقره؟

10 فقره

سابقه داری؟

یکبار . قبلا به همین جرم سرقت خودرو دستگیر شده بودم و 3 سال در زندان بودم.

پس از آن بازهم به سمت سرقت رفتی ، چرا؟

پس از اینکه آزاد شدم به عنوان پیک موتوری مشغول به کار بودم تا اینکه موتورم توسط پلیس توقیف شد و پول نداشتم آن را رفع توقیف کنم، برای اینکه هزینه هایم تامین شود بازهم به سرقت روی آوردم.

به چه روشی سرقت می کردی؟

ماشین را سرقت می کردم ، لوازمش را جدا می کردم و پس از آن با خرد کردن پلاک و چسباندن اعداد پلاک های مختلف به یک ماشین سعی می کردیم تا سابقه سرقتی ماشین را از بین ببریم.

در  پایان سرهنگ احمد گودرزی رئیس کلانتری 121 سلیمانیه، توضیح داد: ماموران چندی پیش در گشت شبانه به یک خودرو مشکوک شدند و متوجه پلاک دست نویس آن شدند، پس از آن با دستگیری راننده خودرو از ماشین و مخفیگاه او تعداد زیادی لوازم خودرو که بسیاری از آنها نو هستند کشف شد، در تحقیقات بعدی هم پلیس موفق به دستگیری مالخر شد که با سارق این پرونده همدست بود.

کدخبر: 860163 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟