متهمان به قتل یک مرد در شهرستان درمیان دستگیر شدند

به گزارش رکنا، حجت‌الاسلام علی نسایی زهان روز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۴۵ روز پیش خانمی با مراجعه به اداره آگاهی بیرجند مفقود شدن همسرش را گزارش می‌دهد که موضوع به دادسرا منتقل و دستورات لازم صادر می‌شود.

وی افزود: با تحقیقات گسترده پلیسی و قضایی به این نتیجه رسیدیم که آنتن تلفن همراه همسر این خانم در روستای منصورآباد از توابع بخش قهستان شهرستان درمیان برای آخرین مرتبه قطع شده است.

دادستان بیرجند گفت: بعد از حساس شدن تحقیقات و بررسی بیشتر متوجه ارتباط مقتول با خانم مجردی شدیم لذا در نهایت این خانم به ارتباط با مقتول و قتل او با مشارکت شخصی به نام کیان اعتراف کرد.

وی گفت: این خانم همچنین اعتراف کرد که با کیان نیز در ارتباط بوده و با او نقشه قتل مرد مقتول را کشیده است.

حجت‌الاسلام نسایی زهان ادامه داد: این افراد، مقتول را با نقشه‌هایی به اطراف روستای منصورآباد می‌کشانند، سپس خانم روسری خود را دور گردن مقتول انداخته و کیان نیز با سنگ و چاقو او را به قتل می‌رساند و داخل چاهی می‌اندازد.

وی گفت: قاتلان برای اینکه آثار جرم را از بین ببرند، لاستیکی را پس از آتش زدن داخل چاه می‌اندازند و لاستیک قبل از افتادن به انتهای چاه، گیر کرده و مقداری از کنار صورت مقتول دچار سوختگی شده اما به خاطر سردی هوا بدن متلاشی نشده بود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی افزود: بعد از مشخص شدن جسد، قاتل مرد هم دستگیر و جسد به پزشکی قانونی منتقل شد.

وی عنوان کرد: از آنجایی که قتل در روستایی از توابع شهرستان درمیان روی داده، پرونده در بخش قهستان تشکیل شده و دادرس به جانشینی بازپرس تحقیقات تکمیلی را انجام می‌دهد.

حجت‌الاسلام نسایی زهان گفت: مسئولیت نظاره‌گری بر کار دادرس دادگاه با دادستان شهرستان است و بعد از اتمام تحقیقات، پرونده برای صدور رأی به دادگاه کیفری یک مرکز استان ارسال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مقتول صاحب دو فرزند بوده است تاکید کرد: از همه مردم و خانواده‌ها تقاضا داریم مراقب جوانان به خصوص در فضای مجازی باشند چون نتیجه این ارتباطات ناسالم، قتل و خونریزی است.

دادستان بیرجند گفت: در دوران کرونا نفوذ فضای مجازی به زندگی مردم بیشتر شده لذا نیاز است اقدامات فرهنگی بیشتری انجام شود تا خانواده‌ها به چنین آسیب‌هایی دچار نشوند.

کدخبر: 859039 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟