بازداشت قاچاقچی حیات وحش با محموله بزرگ سنجاب ایرانی در کهگیلویه و بویراحمد + عکس

به گزارش رکنا از کهگیلویه و بویراحمد؛ اسلام جاودان خرد گفت:  از مدت ها قبل گزارش هایی کم و بیش از قاچاق سنجاب این گونه ارزشمند به ما می رسید لذا همکاران یگان حفاظت محیط زیست در سطح استان موضوع را بصورت نامحسوس تحت نظر داشتند و برای نخستین بار در تاریخ محیط زیست استان محموله سنگین سنجاب  کشف شد .

اسلام جاودان خرد افزود: طی گزارشی از مردم طبیعت دوست استان متوجه شدیم ،متخلفی در یکی از روستاهای شهرستان بویراحمد با زنده گیری 37 بطانه سنجاب ایرانی قصد قاچاق این گونه مهم را دارد .

 وی تصریح کرد : با هماهنگی و همکاری خوب مراجع قضایی ، صبح امروز  لحظاتی قبل از آنکه متخلف موفق شود ، سنجاب ها را قاچاق و از استان خارج کند توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بویراحمد و اداره حیات وحش محیط زیست استان به همراه 37 بطانه سنجاب دستگیر شد .

جاودان خرد گفت : با همکاری دانشگاه یاسوج به منظور استفاده های آتی، از خون سنجاب ها نمونه برداری و در بانک ژن محیط زیست استان نگهداری شد ، ضمن آنکه متاسفانه بدلیل شرایط بد نگهداری این سنجاب  ها در هنگام اسارت توسط متخلف یک بطانه از  آنها تلف شد.

 وی بیان کرد: پس از هماهنگی با دامپزشک و تائید سلامت 36 بطانه سنجاب به دامان طبیعت بازگشتند.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان جاودان خرد با اشاره به اینکه متخلف برای تحقیقات تکمیلی به مراجع قضایی معرفی شده است ،گفت: سامانه 1540 آماده دریافت گزارش های مردمی در حوزه محیط زیست است .

مریم بردیده/کهگیلویه و بویراحمد

کدخبر: 858614 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟