فروشندگان دوره‌گرد 3 میلیارد تومان در مازندران دزدی کردند

به گزارش رکنا، سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا استان مازندران در تشریح این خبر اعلام کرد: با وصول پرونده‌های متعددی مبنی بر اینکه از حساب بانکی شهروندان برداشت‌های غیر‌مجازی صورت گرفته است، موضوع با جدیت در دستور کار کارشناسان قرار گرفت. در تحقیقات اولیه مأموران مشخص شد، کارت‌های بانکی مالباختگان توسط کلاهبرداران به وسیله دستگاه اسکیمر کپی‌برداری شده و از این طریق به وجوه آنها دسترسی پیدا کرده‌اند.

سرهنگ خورشاد تصریح کرد: در ادامه مأموران در بررسی‌های تخصصی خود متوجه شدند، کلاهبرداران از طریق راه‌اندازی دستگاه اسکیمر در میدان تره بار شهرهای مختلف استان مازندران و با دریافت کارت‌های بانکی شهروندان اقدام به کپی‌برداری از کارت عابر آنها می‌کردند. بررسی‌ها و تلاش کارشناسان پلیس فتا نتیجه داد و در یک عملیات غافلگیرانه مجرمان سایبری دستگیر و ادله دیجیتال جمع‌آوری شد.

متهمان به جرم ارتکابی اعتراف کردند و مدعی شدند که عابربانک کارت شهروندان را کپی و با آن‌ لوازم خانگی خریداری کرده‌اند. کارشناسان مبلغ سرقت شده از حساب‌های بانکی را 30 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ‌ خورشاد با بیان اینکه از اعضای این باند 7 نفره 300 عدد کارت بانکی خام کشف شد از تحویل متهمان با تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی خبر داد و از شهروندان خواست هنگام خرید با کارت بانکی و انجام عملیات بانکی با دستگاه پوز سیار حتماً رمز اول توسط دارنده کارت زده شود و از در اختیار گذاشتن رمز‌های بانکی خود به دیگران و فروشنده‌ها خودداری کنند؛ فروشنده موظف است که دستگاه کارخوان (pos) را در اختیار خریدار قرار دهد.

کدخبر: 858113 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟