بازداشت 4 شکارچی مسلح در اردبیل

به گزارش رکنا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مشگین شهر با اعلام این خبر گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان حین گشت و کنترل در مناطق کوهستانی بخش مشگین شرقی موفق به دستگیری این شکارچیان غیرمجاز و متخلف شدند.

محمد مجرد افزود: از این شکارچیان متخلف ۲ قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز، تعدادی فشنگ ساچمه‌ای و لاشه یک قطعه کبک کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه هرگونه شکار در منطقه ممنوع است، اظهار کرد: متخلفان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مشگین شهر بیان کرد: استفاده از سلاح‌های قاچاق و غیرمجاز توسط متخلفان شکار یکی از عوامل تهدیدکننده نسل وحوش و نادر در مناطق آزاد و حفاظت شده شهرستان مشگین‌شهر است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمی نیز گفت: ۲ شکارچی متخلف که با پهن کردن تور اقدام به زنده گیری پرنده سهره در مناطق و زیستگاه‌های این شهرستان می‌کردند، توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست گرمی دستگیر شدند.

رضا رحیمی با بیان اینکه از شکارچیان متخلف ۲ قطعه پرنده سهره طلایی، یک ست تور و سایر ادوات شکار کشف و ضبط شد، افزود: متخلفان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی از مردم، همیاران و دوستداران محیط زیست خواست در صورت مشاهده و یا اطلاع از هر گونه تخلفات زیست‌محیطی مراتب را به اولین پاسگاه محیط‌بانی، پاسگاه انتظامی و یا به سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ حفاظت محیط‌زیست استان گزارش کنند.

 

کدخبر: 857954 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟