وقوع ۱۰۲ تصادف درون‌ شهری در صبح بارانی اصفهان

به گزارش رکنا؛ سرهنگ علی مولوی با اشاره به بارش باران از اوایل صبح در اصفهان، اظهار کرد: بارش باران، لغزندگی معابر و عدم رعایت فاصله طولی باعث وقوع تصادفاتی شد، به‌طوری‌که از ابتدای صبح ۱۰۲ مورد تصادف در شهر اصفهان گزارش شد.

وی با بیان اینکه بیشتر تصادفات خسارتی بود و تصادفات شدید و جرحی نداشتیم، گفت: رانندگان باید در زمان بارندگی و لغزندگی خیابان‌ها با احتیاط کامل و رعایت سرعت مطمئنه رانندگی کنند، البته سرعت مطمئنه با سرعت مجاز تفاوت دارد، سرعت مطمئنه سرعتی است که رانندگان در مواجهه با خطر بتواند خودرو را کنترل کنند.

رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان از رانندگان خواست در شرایط بارندگی از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و افزود: بهتر است شهروندان در این شرایط با وسیله نقلیه عمومی تردد کنند تا تصادفات و ترافیک شهر به حداقل برسد.

وی همچنین وضعیت خودرو را در وقوع تصادف مؤثر دانست و به رانندگان توصیه کرد، ضمن رعایت مقررات، وضعیت سلامت خودرو، ترمز، برف پاک‌کن، لاستیک و سیستم گرمایشی را چک کنند.

سرهنگ مولوی با اشاره به اهمیت داشتن تجهیزاتی همچون مثلث شبرنگ برای هشدار به  رانندگان و جلوگیری از گره ترافیکی در صورت بروز تصادف، گفت: اگر تصادف خسارتی اتفاق افتاد رانندگان حتماً وسایل نقلیه را به منتهی الیه سمت راست جای مطمئن هدایت و علائم هشدار دهنده را نصب کنند تا باعث کندی و راه‌بندان برای سایر شهروندان نشود.

وی خاطرنشان کرد: باوجود بارندگی صبح امروز گره و مشکل ترافیکی که باعث راه‌بندان شود نداشتیم، اما ترافیک نیمه سنگین بود.

واژگونی و تصادف در کمین رانندگان بی‌احتیاط

سرهنگ محمدرضا محمدی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان نیز در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه بارندگی و سرمای هوا به‌ویژه در ساعات پایانی شب و صبح باعث یخ‌زدگی معابر می‌شود، گفت: به رانندگان توصیه می‌کنیم در این شرایط حتماً احتیاط کنند وگرنه خروج از جاده، واژگونی و تصادف در کمین است و هرلحظه رانندگان بی‌احتیاط را دچار حادثه خواهد کرد.

وی بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، سرعت مطمئنه، توجه به جلو و هوشیار بودن در رانندگی تأکید کرد و افزود: خوشبختانه امروز ترافیک آن‌چنانی گزارش نشد، به‌جز ترافیک صبحگاهی در شهر اصفهان که معمولاً تا ساعت ۸ و نیم تا ۹ صبح تداوم دارد و بعد شرایط عادی می‌شود.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه در روزهایی که شاهد بارش برف و باران هستیم، حوادث ترافیکی به‌صورت تصاعدی افزایش می‌یابد، افزود: واژگونی و خروج از جاده و تصادف چندوسیله‌ای در بزرگراه‌ها به دلیل خیس بودن و لغزندگی و یخ‌زدگی جاده‌ها بیشترین حوادثی است که در این شرایط جوی اتفاق می‌افتد.

 

کدخبر: 856541 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟