نجات ۴۰ گردشگر در پارک ملی دریایی دیر ، نخیلو استان بوشهر

به گزار ش رکنا؛ یونس باربرز  فرماندار شهرستان دیر با اشاره به وضعیت آب و هوایی این بندر در ۲۴ ساعت گذشته، اظهار داشت: بارش باران همراه با تگرگ از هشدار‌های اداره کل هواشناسی استان بوشهر بود.

فرماندار شهرستان دیر با اشاره به منطقه توریستی ام‌الگرم و نخیلو در بخش بردخون شهرستان دیر به اعزام ۴۰ گردشگر به این منطقه خبر داد و بیان کرد: در این وضعیت آب و هوایی ۴۰ گردشگر از تهران و یزد به پارک ملی دریایی دیر - نخیلو سفر کردند که به سبب وضعیت نامساعد آب و هوایی دچار مخاطره شدند.

وی از اعزام امدادگر برای نجات این گردشگران از بحران سیل و تگرگ در پارک ملی دریایی و منطقه گردشگری دیر - نخیلو خبر داد و افزود: امدادگران پایگاه دریایی بسیج شهید غلامی مل‌گنزه این توریست‌ها را از جزیره این پارک ملی دریایی به خشکی منتقل کرد.

باربرز ادامه داد: عملیات نجات توریست‌ها از ساعت ۲ بامداد تا ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح امروز ادامه داشت.

فرماندار دیر اظهار داشت: متأسفانه با وجود هشدار هواشناسی مبنی بر وضعیت نامساعد آب و هوای شهرستان دیر این توریست‌ها به جزیره نخیلو مسافرت کردند.

باربرز ضمن قدردانی از همکاری اورژانس، هلال احمر، پایگاه دریایی انصارالحسین، دریابانی، آتش‌نشانی، منطقه دوم نیروی دریایی سپاه استان و پایگاه بسیج شهید غلامی توضیح داد: همگی توریست‌ها در سلامت کامل به سر می‌برند.

 پارک ملی دریایی دیر - نخیلو و جزایر ام‌الگرم و نخیلو خالی از سکنه و در منطقه بردخون شهرستان دیر در سواحل جنوبی استان بوشهر، در فاصله کمی نسبت به یکدیگر قرار گرفته‌اند.

جزیره نخیلو در حال حاضر محل زیست و زاد و ولد لاک‌پشت و پرندگان متعدد مهاجر و ساحلی در خلیج فارس است و اهمیت زیست محیطی قابل توجهی دارد.

 

کدخبر: 856447 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟