گستاخ ترین شکارچی بوشهری بازداشت شد ! / پررویی اش چه بود ؟!

به گزارش رکنا؛ سیروس کرمی یکشنبه ۴ دی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال ۱۳۹۴ شخصی ساکن شیراز فیلمی را در فضای مجازی منتشر کرد  که در آن فیلم فردی اقدام به شکار دو راس قوچ کرده و با پخش فایل صوتی، مهرداد نوروزی، فرمانده پاسگاه محیط بانی شهید محمدی کلمه شهرستان دشتستان را تهدید به مرگ می کند.

وی اضافه کرد: این فیلم در ایران و رسانه‌های خارج هم بازتاب وسیعی داشت، از همین رو شکایتی کیفری از متهمین در دادسرای دشتستان صورت پذیرفت و در نهایت منتشرکننده اصلی این کلیپ با دخالت پلیس فتا و نهادهای امنیتی دستگیر شد.

رئیس اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر  افزود: پس از این، فرد سازنده این کلیپ هم در فیروزآباد فارس شناسایی و دستگیر شد و پرونده وی پس از انجام برخی مراحل قضایی به دادگاه دشتستان ارجاع شد.

کرمی تصریح کرد: در این پرونده پس از سیر قضایی در شعبه ۱۰۱ کیفری دو شهرستان دشتستان، متهم به شش ماه حبس بابت شکار غیرمجاز دو راس قوچ وحشی و یک سال و نیم حبس به اتهام تهدید محیط بان محکوم گردید.

وی ادامه داد: این پرونده پس از تجدیدنظرخواهی متهم، در شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر استان بوشهر(که شعبه تخصصی رسیدگی به پرونده های زیست محیطی می باشد) طرح و همان حکم بدوی تایید شد.

شایان ذکر است که این روند قضایی هفت سال به طول انجامید و در طول این مدت می بایست از پیگیری و تلاش همکاران در اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشتستان، یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر، اداره حقوقی و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزآباد فارس و نیز حمایت قضات محترمی مانند ریاست شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شهر فیروزآباد، یاسر حیدری؛ دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دشتستان، غلامحسن عابدینی؛ بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب دشتستان، غلامرضا مرادی؛ رییس شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ دشتستان، هدایت راهوی؛ رییس شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر استان بوشهر، خلیل عبدالهی و اصغر مرادی؛ مستشاران شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر استان بوشهر کمال قدردانی به عمل بیاید.

 

کدخبر: 855831 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟