شیادی مرد بی رحم باعث سرگردانی مسافران در ترکیه شد / در اراک فاش شد

به گزارش رکنا؛ رئیس پلیس فتا استان مرکزی از دستگیری یک کلاهبردار حرفه‌ای که از یکی از شهروندان اراکی، با ترفند تور مسافری به کشور ترکیه مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سرهنگ " احسان آنقی " در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان اراکی به پلیس فتا و اعلام کلاهبرداری از وی در قالب تور ترکیه ، بلافاصله با تشکیل پرونده، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ آنقی افزود: شاکی در اظهارات ابتدایی خود بیان داشت که از طریق فضای مجازی با شخصی آشنا شده است و مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال برای رزرو هتل در شهر وان ترکیه به حساب شخص مقابل واریز کرده است و پس از خروج از کشور و مراجعه به هتل مقصد متوجه می‌شود که برگه سند اتاق جعلی بوده و باعث سرگردانی و مشقت وی و صرف هزینه‌ی گزاف شده است.

او گفت: علی رغم گذشت زمان از کلاهبرداری، بلافاصله اقدامات تخصصی کارشناسان پلیس آغاز و در پی ردگیری دقیق وجوه و بررسی‌های علمی و اطلاعاتی، رد متهم در یکی از استان‌های شمال غربی کشور به دست آمد.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی با اشاره به اینکه متهم در شهر تبریز شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد افزود: متهم در بازجویی‌های فنی کارشناسان، با مشاهده مستندات قانونی، چاره‌ای به جز بیان حقیقت نداشت و با تشکیل پرونده مقدماتی، برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی و مبلغ کلاهبرداری شده نیز به حساب مالباخته بازگشت داده شد.

سرهنگ آنقی تاکید کرد: اعتماد به افراد ناشناس در فضای مجازی همیشه منجر به متضرر شدن افراد شده است و هموطنان گرامی باید با چشمانی باز و به دور از هیجان نسبت به قیمت‌های پایین و فریبنده آگهی ها، از واریز وجه برای افراد ناشناس جدا خودداری نموده و در صورت بروز هرگونه مشکل در فضای مجازی با کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس حاصل کنند.

 

کدخبر: 854916 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟