کمین مرد شیاد برای زنان و مردان بیسواد در ساوه / شگرد او خاص بود

به گزارش رکنا؛ در پی شکایت تعدادی از شهروندان مسن و بیسواد، مبنی بر سوء استفاده از کارت های عابر بانک این افراد و برداشت غیر مجاز از این کارت ها، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی ساوه قرار گرفت.

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع، پرونده ای در این رابطه تشکیل و تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی ساوه، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه افزود: در تحقیقات اولیه پلیس از مالباختگان مشخص شد، مدتی است که فردی با حضور در نزدیکی برخی از دستگاه های عابر بانک، افراد مسن و بیسواد را شناسایی کرده و به بهانه کمک به این افراد، در ابتدا اعتمادشان را جلب کرده و پس از انجام تراکنش بانکی برای این افراد، در یک فرصت مناسب کارت بانکی آنان را با یک کارت بانکی مشابه عوض کرده و پس از اندک زمانی، اقدام به خالی کردن حسابشان می کند.

سرهنگ عیسی آبادی تصریح کرد: با انجام تحقیقاتی هدفمند و تخصصی در ادامه روند رسیدگی به این پرونده کلاهبرداری، سرانجام فرد کلاهبردار شناسایی و در عملیات کارآگاهان پلیس ساوه دستگیر و در بازرسی بدنی از او 20 عدد انواع کارت بانکی کشف شد.

این مقام انتظامی یادآور شد: متهم در بازجویی های پلیسی به 50 فقره کلاهبرداری از افراد مسن و بی سواد به شیوه تعویض کارت بانکی اعتراف کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پلیس، وی در پایان با اشاره به شناسایی یک میلیارد و 500 میلیون ریال از وجوه سرقت شده و عودت این مبلغ به حساب مالباختگان بیان کرد: متهم دستگیر شده در این عملیات، پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.

 

 

کدخبر: 852823 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟