اخذ کارت اقامت در فضای مجازی ۲ میلیارد ریال آب خورد / شگرد جدید شیادان

به گزارش رکنا؛ سرهنگ محسن محمودی در تشریح این خبر اظهار داشت: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان؛ با ارائه شکوائیه‌ای اذعان داشت که در یکی از شبکه‌های اجتماعی مورد کلاهبرداری واقع شده و بدین ترتیب از پلیس درخواست رسیدگی به موضوع را خواستار شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: پس از ثبت شکایت و اخذ اظهارات شاکی کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به موضوع را به صورت ویژه جهت احقاق حق این شهروند بزه دیده در دستور کار خود قرار دادند.

وی بیان داشت:در بررسی‌های اولیه صورت گرفته مشخص گردید شهروند بزه دیده برای انجام کار‌های کارت اقامت خود و دوستانش برای یکی از کشور‌ها به صورت غیرقانونی، با فردی در یک گروهی در فضای مجازی آشنا می‌شود که پس از ارتباط در شبکه‌های اجتماعی و صحبت‌های صورت گرفته به وی اعتماد می‌کند و طی چند مرحله به حساب وی مبلغ ۲۱۰ میلیون تومان واریز می‌نماید.

سرهنگ محمودی افزود: قربانی پس از فریب خوردن و اعتماد بیجا و واریز وجه به حساب فرد مجازی برای انجام کار‌های اقامت، چندین بار با وی تماس برقرار می‌کند، ولی پاسخ و نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود که در این حین متوجه کلاهبرداری بودن موضوع می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی گفت: با پیگیری‌ها و تلاش کارشناسان پلیس فتا استان و پس از بررسی فنی و با انجام اقدامات پلیسی و تخصصی متهم مورد شناسایی قرار گرفت که با هماهنگی‌های صورت گرفته با مقام قضائی شهروند بزه دیده به مبالغ کلاهبرداری خود رسید و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال گردید.

این مقام سایبری هشدار داد: کلاهبرداران اینترنتی با درج آگهی و تبلیغات جعلی در فضای مجازی به بهانه‌های مختلف مانند وعده اخذ اقامت، فراهم کردن شغل مناسب در خارج از کشور و تحصیل همراه با اخذ بورسیه و یا تهیه بلیط و رزرو هتل و یا سایر موضوعات اقدام به اخذ مبالغی از کاربران فضای مجازی می‌نمایند و دیگر پاسخگوی آنان نمی‌باشند که در این بین هموطنان باید هوشیار باشند و از واریز وجه به حساب این اشخاص به جد خودداری کنند و کار‌های خود را از مراجع معتبر پیگیری نمایند.

سرهنگ محسن محمودی اعلام داشت: هموطنان در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir و یا تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

 

 

کدخبر: 851951 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟