دختر 11 ساله ممنوعه های مادر خائنش را کپی کرد / پسر جوان بی عفتم + عکس واقعی

به گزارش رکنا، عمه شیرین هراسان به مرکز مشاوره مراجعه می کند و با همان استیصال خطاب به مشاور مرکز روانشناسی و مشاوره گفت:« خانم دکتر، دیروز معاون مدرسه تماس گرفتند که بابت رفتارهای شیرین و توضیح در مورد آنها به مدرسه بروم، پدر و مادر شیرین در مراحل نهایی طلاق هستند و مسئولیت شیرین به عهده منه، به همین دلیل هم من باید امور شیرین را پیگیری می کردم، وقتی به مدرسه مراجعه کردم فکر می کردم موضوع مسائل همیشگی نوجوانان مثل تنبلی در درس و شیطنت است اما اشتباه می کردم.

عمه شیرین با کمی مکث که استرس را واضح در چهره او نشان می داد ادامه داد: در مدرسه از مسائلی صحبت شد که اصلا در سن و سال شیرین نمی گنجید، برای همین بارها از معاون مدرسه او توضیح خواستم تا باور کنم منظور او همان برادرزاده من است. او می گفت شیرین را هر روز یک پسر به مدرسه می رساند و ظهر ها هم به دنبالش می آید؛ شیرین به دوستانش گفته:« امیر را به اندازه جونم دوست دارم» باور نمی کردم چون روابط شیرین آنطور که ما برایش چارچوب تعیین کردیم محدود است و به ما هم گفته بود با دوستش محدثه مسیر مدرسه را طی می کند.»

پس از این ماجرا عمه شیرین به سراغ دختر 11 ساله ماجرا می رود و از او توضیح می خواهد، شیرین این گونه داستانش را با گریه تعریف می کند: «عمه به خدا امیر داداشی منه ،  مواظب منه، امیر منو میبره مدرسه . بعد از ظهر ها هم می بره کلاس زبان و بر می گردیم. عمه، محدثه بهم گفته بود خطرناکه ولی گوش ندادم، امیر بهم گفته بود محدثه به خاطر زیبایی ات به تو حسادت می کند.»

عمه شیرین خطاب به دکتر در مورد ادامه این ماجرا گفت:« دیگر نگذاشتم حرف بزنه گوشی رو ازش گرفتم و گفتم تو اتاق بمون تا پدرت تو را تحویل بگیرد، پس از آن هم در اتاق را قفل کردم . عصر همان روز گوشی شیرین زنگ خورد، شماره ای که ملیکا ذخیره شده بود، تلفن را جواب دادم یک پسر از آن سوی خط گفت:«الو شیرین؟» صدای مرا که شنید قطع کرد. پس از تماس او پیامک های شیرین و ملیکا که همان امیر بود را خواندم، متوجه شدم از طریق یکی از پیام رسان های داخلی با یکدیگر ارتباط گرفتند و حتی به خانه امیر رفته بود و با ارتباط نامشروع داشت ، این موضوع را از عکس ها و صحبت های مکالماتشان فهمیدم.

مواجهه ابتدایی عمه شیرین با دخترک 11 ساله در ابتدا تنبیه بدنی بود و به نظر می رسید این موضوع اوضاع را بدتر کرده است، اما مسئله ای که پس از خواندن پیام ها برای عمه شیرین افشا شده بود این بود که الگوی تمام قد رفتار های شیرین 11 ساله مادرش است، چراکه علت طلاق او و پدر شیرین خیانت مادر بود و شیرین پیام های ارتباط نامشروع مادرش با مرد دیگری را دیده بود و این رفتار برای او امری عادی تلقی شده است.

عمه شیرین مستاصل از اینکه چه رفتاری در حال حاضر درست است در نهایت تنها نگرانی اش این بود که عاقبت دختر ، همان عاقبت مادر باشد.

با همه این تفاسیر تنها راه منطقی برای چنین موضوعاتی کمک گرفتن از مشاور و کاردانان در مسائل کودکان و نوجانان است و  نگاه کارشناسی به این موضوع شاید بتواند، به حل آن کمک کننده باشد؛ 

فتانه ورمزیار کارشناس ارشد روانشناس بالینی ، روانشناس کودک و نوجوان، در خصوص این پرونده گفت: آیا کودک می فهمد؟ اهمال در برخی والدین به حدی است که نه تنها هیچ  تمهیداتی برای رفتارها، صحبت ها و اعمال نامناسب خود ندارند بلکه به  آن هم  نمی اندیشد. والدی که بدون توجه به حضور کودک خود، اعمال جنسی خارج از هنجار و شرع  انجام می دهد بزرگترین آسیب، از لحاظ روانی، اجتماعی، جنسی و تحصیلی به کودک خود وارد می کند .کودکان حتی در سن ۲ سالگی نیز قادر به ضبط تصاویر در ذهن خود هستند و این نوع تصاویر آسیب بسیاری به روح و روان آن ها وارد می کند. در حالی که بسیاری از والدین تصور می کنند که کودک این سنین  متوجه نمی شود. همین تصاویر ضبط شده در مراحل بعدی رشد باعث بلوغ زود رس ، الگو گیری و استفاده از آن تصاویر در شرایط مشابه می شود.

_برخورد قاطع با عوامل آسیب رسان جنسی در جامعه و آموزش رفتار صحیح به انها.

_آموزش به والدین در ارتباط با نیازهای اساسی هر دوره از رشد در فرزندان کودک و نوجوان.

_آموزش دوره های مهارت فرزند پروری به والدین.

_آموزش و افزایش بینش در والدین نسبت به آسیبهای احتمالی فرزندان و پیشگیری از آن.

_آموزش به خانواده ها در ارتباط با چرایی گرایش به جنس مخالف و راهکارهای مراقبتی در آن.

_جدی گرفتن نیازهای فرزندان به طور صحیح .

_آموزش مهارتهای زندگی( ارتباط موثر، خود آگاهی، حل مساله، تصمیم گیری، تفکر خلاق و...) به خانواده ها و فرزندان آنان توسط همکاران روانشناس.

_آموزش به مسئولین آموزشی در مدار س در ارتباط با برقراری تعامل مثبت با دانش آموزان و انتقال راهکارهای پیشگیرانه از آسیبها، توسط هنکاران روانشناسان .

_افزایش بینش و آگاهی در ارتباط با بلوغ زود رس و راههای پیشگیری از آن به والدین توسط روانشناس متخصص.

_عدم تنبیه فرزندان.

حمایت اجتماعی .

آموزش واکنش مناسب با چنین آسیبهایی جهت عود و افزایش مشکل.

_مراجعه به روانشناس جهت آموزش ارتباط و تعامل مثبت با کودک و نوجوان جهت پیشگیری از آسیب.

 

کدخبر: 851802 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟