کلاهبردار حرفه‌ای همدان دستگیر شد

به گزارش رکنا، سرهنگ فیروز سرخوش نهاد گفت: به دنبال شکایت تعدادی از شهروندان همدانی مبنی بر کلاهبرداری از آن‌ها با رسید‌های جعلی، موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام مسئول افزود: اغلب شاکیان در اظهارات اولیه پرونده هایشان بیان داشتند که اقدام به قرار دادن کالایی برای فروش در سایت دیوار نموده اند و فردی ضمن تماس تلفنی با آن‌ها قرار ملاقات حضوری گذاشته و هنگام مراجعه با نشان دادن رسید واریزی از طریق گوشی، کالا را از وی دریافت نموده است، سپس فرد شاکی بعد از چند ساعت و با عدم دریافت پیامک بانکی و با مراجعه به بانک متوجه عدم واریز وجه به حسابش شده است و با خریدار تماس می‌گیرد، ولی متاسفانه تاکنون پاسخی از جانب وی دریافت نکرده است.

سرهنگ سرخوش نهاد گفت: با اقدامات فنی و پلیسی و پیگیری مستمر پلیس فتا، در نهایت فرد کلاهبردار مورد شناسایی قرار گرفت و پس از هماهنگی با مقام قضائی در مخفیگاهش دستگیر شد.

وی افزود: متهم درابتدا موضوع را انکار کرد، ولی در بازجویی‌های انجام شده در مواجهه با قرائن و مدارک لب به اعتراف گشود و به جرم خود اقرار کرد. این مجرم سایبری هدف خود را کسب منافع مالی عنوان نمود.

رئیس پلیس فتا استان همدان به کاربران توصیه کرد: لازم است افراد در زمان معامله ابتدا با بررسی حساب بانکی خود از واریز پول به حساب خود اطمینان حاصل کرده و سپس کالا را تحویل خریدار دهند.

 

 

کدخبر: 850374 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟