ربوده شدن ۱۹ نمازگزار در نیجریه

به گزارش رکنا؛ و به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی ان دی تی وی، پلیس نیجریه یکشنبه اعلام کرد مردان مسلح با حمله به مسجدی در شمال غربی این کشور که ناآرام است، ۱۹ نمازگزار مسلمان را ربودند .

گامبا عیسی سخنگوی پلیس محلی گفت: «مهاجمان شنبه در زمان برگزاری نماز عشا به داخل این مسجد در روستای مایگامجی در ایالت کاتسینا حمله کردند و پس از تیراندازی و مجروح کردن امام جماعت و یک نمازگزار دیگر، افرادی را همراه خود بردند. نیرو‌های ما بسیج شده اند و به دنبال راهزنان رفتند. نیرو‌های ما موفق به نجات شش نمازگزار از دست آدم ربایان شدند و تلاش‌ها برای آزاد کردن ۱۳ نفر باقی مانده ادامه دارد. دو فرد زخمی شده نیز در بیمارستان مداوا شدند.»

گروه‌های تبهکار که به راهزن معروف هستند، در قسمت‌های شمال غربی و مرکز نیجریه فعالیت می‌کنند. اعضای این گروه‌ها با حمله به روستاها، دام‌ها را سرقت می‌کنند، افراد را برای باج گیری می‌ربایند و پس از غارت کردن وسایل، خانه‌ها را آتش می‌زنند.

این گروه‌های تبهکاری، معمولاً گروگان‌های خود را پس از دریافت باج، آزاد می‌کنند. اعضای این گروه‌ها در «روگو فارست» در اطراف چهار ایالت از جمله کاتسینا در شمال غربی نیجریه پناه گرفته اند.

مقامات نیجریه اعلام کردند ماه گذشته در یک رشته حملات راهزنان به روستا‌های ایالت کادونا که مجاور ایالت کاتسینا قرار دارد، ۱۵ نفر کشته و چند نفر دیگر زخمی شدند.

محمدو بوهاری رئیس جمهور نیجریه سال آینده در پایان دوره تصدی ۸ ساله خود از این سمت کناره گیری می‌کند. وی برای پایان دادن به این خشونت ها، تحت فشار قرار دارد.

 

کدخبر: 849875 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟