سرنوشت پلاک های فک شده چیست؟ / پلاک های سوم در راه است!

به گزارش اختصاصی رکنا؛ سیدتیمور حسینی جانشین رئیس پلیس راهور، در گفت و گو با خبرنگار رکنا، در رابطه با کیفیت خودروهای داخلی، ایمنی آنها و مواردی که ایربگ خودرو باز نشده بود و مخاطرات در این زمینه اظهار کرد: اخیرا به کرات شاهد بوده ایم که ایربگ خودرو باز نشده و حادثه ایجاد شده است.

حسینی با اشاره به لزوم تغییرات در قوانین به خصوص در مورد شماره گذاری خودرو گفت: برابر با مقررات و قوانین ما هیچ دخل و تصرفی در این موضوع نداریم اما قانون باید اصلاح شود.

حسینی در بحث قانون گذاری چه کسی باید ورود کند و مباحثی که مربوط به بالا بردن امنیت خودروها می شود گفت: مجلس تصمیم گیرنده است اما از مجلس خواسته ایم که بازنگری هایی در آن قانون داشته باشد، اگر اشتباه نکنم نام آن هم قانون ساماندهی تولید خودرو است.

وی ادامه داد: ما نیاز به محمل قانونی داریم. قانون گذار تایید کند و بگوید پلیس راسا تاییدیه استاندارد و محیط زیست و صنعت را بدهد.

وی در توضیح کارکرد پلاک سوم و شایعات در این موضوع ادامه داد:  پلاک سوم یک چیپ است برای تبادل اطلاعات که رفتار های رانندگی افراد را با سامانه های هوشمند کنترل کنیم و روش تعویض پلاک با هر خرید و فروش و جابجایی مالک دیگر انجام نشود و فقط فرد براساس روشی که بعدا ابلاغ می شود فقط چیپی را که اسمش پلاک سوم است عوض می کند.

 حسینی با تاکید براینکه پلاک سوم از اقدامات مجرمانه ای مانند پوشاندن پلاک خودرو در طرح های ترافیک جلوگیری می کند.

سردار حسینی در خصوص وضعیت پلاک های فک شده تصریح کرد: پلاک های فک شده  بعد از یک سال پلاک آزاد می شود و این موضوع تاثیری بر امتیازاتی که فرد در هر جایی و از جمله بیمه برای او ایجاد می شود ندارد. این سلب آن امتیازات و پوئن ها نیست اما زیر یک سال آزاد نمی شود.

جانشین رئیس پلیس راهور همچنین  درمورد شاعبه هایی که خبر از مواجهه پلیس با کمبود پلاک می دهد، ادامه داد: نه واقعا کمبود پلاک نداریم و پلاک های دپو شده در انبار خیلی زیاد است. ما گردش پلاک را از 11 ب 111 تا به 11ج111 برسد ببینید که چه گردش بالایی است ولی می بینیم  11 و 22 و 33 و رفت شد 20 و 40 و این کار ما باعث می شود پلاک هایی که بی مصرف است در چرخه قرار بگیرد و ما نیازی به تولید پلاک جدید نداشته باشیم.

کدخبر: 845004 ویرایش خبر
لینک کپی شد
دبیر گروه حوادث: حسین خزائی فر
آیا این خبر مفید بود؟