داماد عروس را کتک زد برادر عروس و دوستش داماد را کشتند / جنایتی که بوی تعفن آن را فاش کرد

به گزارش رکنا؛ رسیدگی به این پرونده از مرداد سال 92 به دنبال تماس شهروندی با پلیس شهریار آغاز شد.این مرد که با پلیس تماس گرفته بود از بوی تعفنی که از خانه همسایه شان به مشام می رسد خبر داد.

وی گفت: زن و مرد همسایه مدتی است مدام با هم درگیر هستند و ما صدای مشاجره آنها را می شنویم. از چند روز قبل هیچ صدایی از خانه شان نمی آید. اما بوی تعفن به مشام می رسد. من گمان می کنم اتفاق بدی رخ داده است.

با این تماس ماموران به خانه مورد نظر در شهرک اندیشه رفتند و پس از گشودن در با جسد متعفن مرد صاحبخانه به نام محمود روبه رو شدند که شواهد نشان می داد با ضربات چاقو کشته و چند روز از مرگش گذشته است.

جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و ماموران برای رازگشایی جنایت به تکاپو افتادند.

بازداشت همسر قربانی

شواهد نشان می داد همسر محمود به نام ملیحه نیز همزمان با کشته شدن همسرش به طرز مرموزی ناپدید شده است. ماموران به ردیابی وی پرداختند و زن جوان را بازداشت کردند.

این زن که با تناقض گویی هایش شک پلیس را دو چندان کرده بود لب به اعتراف گشود و گفت برادرش و دوست وی، شوهرش را کشته اند.

ملیحه در تشریح ماجرا گفت: چند روز پیش همسرم با من دعوا کرد و به شدت کتکم زد. با ناراحتی و قهر به خانه برادرم در یکی از شهرهای غربی کشور رفتم و در آنجا موضوع را با برادرم شهرام در میان گذاشتم. من گریه می کردم و می گفتم دیگر نمی توانم رفتارهای بد شوهرم را تحمل کنم. همان موقع برادرم قول داد شوهرم را گوشمالی می دهد. برادرم به همراه دوستش کریم همراهم به تهران آمدند تا شوهرم را ادب کنند.

وی ادامه داد: ما مقابل در خانه رسیدیم اما هرچه در زدیم شوهرم در را باز نکرد. ما مجبور شدیم زنگ همسایه مان را بزنیم و وارد آپارتمان شویم . وقتی شوهرم در خانه را باز کرد به محض روبه رو شدن با من و برادرم شروع به فحاشی کرد. همان موقع برادرم دستمالی را دور گردن محمود انداخت و با کاردی که روی میز بود ضربه ای به گردنش زد. کریم هم روی شکم محمود نشست و با چاقو چند ضربه به پهلو و پای او زد.وقتی شوهرم جان سپرد پتویی را روی جسدش انداختیم و از خانه خارج شدیم.

به دنبال اعترافات ملیحه، شهرام و کریم بازداشت شدند و جرمشان را گردن گرفتند.

در حالی که پزشکی قانونی دو عامل انسداد حیاتی گردن و بریدگی عناصر حیاتی گردن را علت تامه مرگ اعلام کرده و گفته بود به خاطر فساد نعشی شدید نمی توان به طور قطعی علت فوت را اعلام کرد، برای شهرام و کریم به اتهام مشارکت در قتل و برای ملیحه به اتهام معاونت در جنایت کیفرخواست صادر و پرونده شان به شعبه 71 دادگاه کیفری سابق استان تهران فرستاده شد.

در آن جلسه مادر مقتول درخواست قصاص را برای مطرح کرد و گفت: حاضرم تفاضل دیه را نیز پرداخت کنم تا دو متهم قصاص شوند.

سپس متهمان به دفاع پرداختند. شهرام گفت: من ضربه های کاری را به شوهر خواهرم زدم.

کریم نیز گفت: قبول دارم به قربانی ضربه زدم. اما ضربه ها کشنده نبود.

ملیحه گفت: من از نقشه برادرم برای قتل شوهرم اطلاعی نداشتم.

حکم قطعی دادگاه

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و شهرام را به قصاص محکوم کردند. کریم از اتهام مشارکت در قتل تبرئه و به خاطر معاونت در قتل به 15 سال زندان و 2 سال اقامت اجباری در شهرستان نیک شهرمحکوم شد.

قضات دادگاه ملیحه را نیز به 5 سال زندان محکوم کردند.

حکم در دیوان عالی کشور مهر تایید خورد و قطعی شد. در حالی که 9سال از جنایت گذشته و شهرام در یک قدمی چوبه دار قرار داشت، توانست رضایت اولیای دم را جلب کند و به زندگی برگردد.

وی از جنبه عمومی جرم در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

پشیمانی در دادگاه

وی در دادگاه ابراز پشیمانی کرد و گفت: 9سال از این ماجرا گذشته است. من آن زمان جوان و خام بودم که دست به اشتباه زدم و زندگی ام را نابود کردم. حالا هم به شدت پشیمانم و از قضات می خواهم در مجازاتم تخفیف قائل شوند.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و وی را به 9 سال حبس با احتساب روزهای بازداشت محکوم کردند تا وی به زودی از زندان آزاد شود.

 

کدخبر: 844630 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟