بازداشت زورگیران و سارقانی که در ناآرامی های اخیر کرمان جولان می دادند

به گزارش رکنا؛ سردارعبدالرضا ناظری امروز ۲۲ آبان ماه در این رابطه اظهار کرد: مجموعه انتظامی استان کرمان همزمان با وقوع تجمعات و ناآرامی های اخیر بنا به وظایف ذاتی خود در حوزه مدیریت نظم، امنیت و آرامش جامعه ضمن حضور میدانی در موقعیت های وقوع تجمعات در راستای جلوگیری از گسترش مسائل تنش زا، تخریب اموال عمومی و ایراد صدمه به شهروندان به صورت شبانه روزی تلاش کردند.

وی افزود: در همین راستا خادمان نظم و امنیت علاوه بر حضور بی وقفه در کف میدان از اقدامات اطلاعاتی و رصد تحرکات افراد و گروه های معاند نیز غافل نشدند که در همین رابطه تنها در همان بازه وقوع ناآرامی ها ۳۹۲ قبضه انواع سلاح جنگی و شکاری در عملیات های پلیس سراسر استان کشف و عاملان نگهداری و حمل این اقلام ممنوعه شناسایی و دستگیر شدند.

ناظری تصریح کرد: علاوه بر این موارد با تلاش ماموران به ویژه پلیس های آگاهی و امنیت عمومی، اعضای چندین باند حرفه ای سرقت منزل و زورگیری نیز دستگیر و از مخفیگاه آنان تعدادی مواد آتشزای دست ساز کشف و مشخص شد این افراد علاوه بر اینکه با تهدید چاقو و قمه اقدام به سرقت گوشی و لوازم همراه شهروندان می کردند با ورود به جمعیت ها، ضمن سرقت و زورگیری از مردم در اقدامات تخریبی و اغتشاشگرانه هم نقش کلیدی داشته اند. از اینرو می توان گفت با انهدام این باندها و کشف این تعداد سلاح و مهمات، چهره واقعی برخی از عوامل اصلی دخیل در اغتشاشات رو شده و مردم هم باید نسبت به این موارد آگاه باشند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به کشف ۱۷ فقره سرقت منزل به صورت زورگیری از این باند و ادامه پی جوئی های پلیسی برای کشف سایر سرقت ها و بازگشت اموال مسروقه به مالبختگان بیان کرد: در این رابطه شهروندان می توانند با چهره زنی و گزارش حضور یا تردد افراد مشکوک در سطح جامعه کمک بسیار خوبی به پلیس داشته و آگاه باشند یک چنین افرادی هستند که علاوه بر انجام سرقت های خشن و زورگیری، در وقوع اغتشاشات خیابانی نیز نقش آفرینی می کنند.

وی در ادامه بیان کرد: همچنین ماموران پلیس آگاهی در پی وقوع چندین مورد سرقت منزل و زورگیری در نقاط مختلف شهر کرمان و چند شهرستان دیگر، اقدامات و پی جوئی های تخصصی خود را آغاز کردند و با انجام اقدامات اطلاعاتی از دست داشتن چند نفر سارق فرا استانی در این سرقت ها مطلع شدند.

ناظری افزود: در این رابطه ماموران با همکاری اطلاعاتی پلیس استان یزد شش متهم دخیل در این سرقت ها را شناسایی و دستگیر کردند که مشخص شد این افراد در قالب یک باند اقدام به سرقت بیش از ۶۰ میلیارد ریال لوازم منزل در شهرستان های زرند، رفسنجان و کرمان کرده اند که روند کشف اموال مسروقه و تحویل آن ها به مالباختگان در حال انجام است.

 

کدخبر: 842698 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟