به گزارش رکنا، رئیس پلیس آگاهی استان کرمان بیان کرد: به دنبال شکایت یک شهروند مبنی بر فروش یک دستگاه خودروی پژو با سند جعلی به او، بررسی موضوع و تلاش برای شناسایی و دستگیری عامل این کلاهبرداری در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ حسن پور ادامه داد: در این زمینه  نیروهای  مبارزه با جعل و کلاهبرداری با انجام  تحقیقات  پلیسی و اقدامات اطلاعاتی، متهم  مرتبط  با این  کلاهبرداری را شناسایی و او را هنگام تردد در شهر کرمان دستگیر کردند.

وی گفت: این متهم که یک دستگاه خودروی سواری  پژو را برای تعمیر تحویل گرفته و با جعل سند به فرد دیگری فروخته بود، در تحقیقات بعدی به ۲۰ فقره کلاهبرداری دیگر با فریب مردم در قالب انجام امور ازدواج، غصب عنوان مامور و دیگر عناوین فریبنده و کلاهبرداری هایی در مجموع به ارزش بیش از۱۱ میلیارد ریال اعتراف کرد.

 این مسئول انتظامی با اشاره به این که تمام مال باختگان مرتبط با پرونده این متهم شناسایی و با پیگیری های ماموران، اموال و مبالغ کلاهبرداری شده به آنان بازگردانده شد، توصیه کرد: کلاهبرداران در بیشتر موارد با ظاهری آراسته و شیک، ولخرج و خوش برخورد ظاهر می شوند تا بتوانند از این طریق طعمه خود را به دام بیندازند که لازم است شهروندان در مواجهه با این افراد و وعده های فریبنده آنان دقت نظر و هوشیاری لازم را داشته باشند.

توکلی

کدخبر: 841656 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟