بازداشت 604 سارق حرفه ای در ناآرامی های اخیر تهران

به گزارش رکنا؛ در مرحله ۶۰ طرح رعد پلیس سردار رحیمی گفت:" در مدت اخیر فعالیت سارقین با سواستفاده از التهابات کشور بیشتر شده بود که در اولین فرصت با اجرای طرح رعد، ۶۰۴ سارق منزل،سارق به عنف و سایر سرقت ها به دام افتادند که در این مرحله 14 باند سرقت منهدم شده و ۱۳ قبضه سلاح جنگی و شکاری کشف شد و ارزش اموال مکشوفه ۲۹ میلیارد تومان است.

وی افزود: همچنین در مبارزه با اخلال گران بازار ارز  ۱۷ نفر دستگیر شدند که ۵۴۴ هزار و ۵۷۰ واحد ارز با ارزش تقریبی ۱۸ میلیارد کشف شد.

سردار رحیمی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات انجام شده برخورد با افرادی بود که با سواستفاده از شرایط ملتهب بالغ بر ۸۰ هکتار زمین های خلازیر را تصرف عدوانی کرده و ساخت و ساز مغازه یا خانه انجام دادند که با هماهنگی دستگاه قضایی و شهردار منطقه ۱۹ بالغ بر ۱۵۰ واحد تخریب شد."

رئیس پلیس پایتخت گفت: ۷۷ قبضه سلاح سرد از اراذل و اوباش و سارقان گرفته شده است و ۳۳ پاتوق سارقان و ۱۳ محل مال خران شناسایی و منهدم شدند.

وی ادامه داد: 3 محل تردد اراذل و اوباش، ۵۴ پاتوق فروشندگان مواد مخدر شناسایی و منهدم شدند.

رحیمی با اشاره به وضعیت دستگیری سارقان در این مرحله از طرح رعد اظهار داشت: ۲۰ درصد از سارقان که در این مرحله از طرح رعد دستگیر شده اند، سارقان اماکن خصوصی و دولتی، ۱۹ درصد سارقان معابر، ۲۶ درصد سارقان قطعات و لوازم و تجهیزات وسایل نقلیه، ۷ درصد قاپ زنان و موبایل قاپان، ۱۴ درصد سارقان آپارتمان و ویلا و ۲۴ درصد جیب بر و سارق مغازه بودند.

رئیس پلیس پایتخت در پایان با اشاره به اینکه ۱۱ هزار قرص متادون غیرمجاز از سارقان کشف شده است، گفت: ۴۵ درصد از سارقانی که در این مرحله از طرح رعد دستگیر شدند، سابقه دار هستند و ۵۵ درصد سارق اولی به حساب می آیند.

 

کدخبر: 840926 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟