ردزنی گروگانگیران سریالی دهدشت در نقطه مرزی / 2 گروگانگیری فقط در 5 ماه + عکس

به گزارش رکنا: سردار کیقباد مصطفایی روز دوشنبه ۱۶ آبان ماه ۱۴۰۱ در تشریح جزئیات این گروگانگیری از آزادی ۲ گروگان پس از حدود 5 ماه از بند یک گروه گروگانگیر خبر داد و گفت: طی روز دوشنبه 9 خرداد ماه سالجاری یک فقره آدم ربایی در شهر دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه رخ داد که به محض اطلاع این از این خبر با هماهنگی مقامات قضایی استان و شهرستان موضوع بطور جدی در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی اظهارکرد: دو تیم از ورزیده ترین نیروهای پلیس آگاهی استان با نظارت مستقیم رئیس پلیس آگاهی استان پیگیر این قضیه شدند.

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: پس از مدتی و طی روز چهارشنبه ۱۹ مرداد ماه ۱۴۰۱ شاهد وقوع آدم ربایی دومی در این زمینه شدیم که هر 2 مورد با هم مرتبط بوده اند و در راستای یک جریان و اختلاف مالی به وقوع پیوستند. انجام آدم ربایی دوم عزم پلیس و دستگاه قضایی استان را جزم کرد که این موضوع از پیچیدگی برخوردار است و باید اقدام جدی رصد و اطلاعاتی صورت گیرد تا از تبعات بعدی جلوگیر شود.

سردار مصطفایی تصریح کرد: پس از انجام اقدامات فنی پلیسی موفق به بدست آوردن سرنخ هایی از این قضیه در استانهای شرقی و جنوب شرقی کشور شده ایم و رد پاهایی مشخص شد، که ۲۴ ساعته این موضوع را تحت رصد داشتیم که انجام یکسری اقدامات و با همکاری دستگاه قضایی محل اختفاء گروگانگیران مشخص شد که با دریافت نیابت قضایی و اعزام گروه‌های ویژه به محل اختفا متهمین که در یکی از استانهای همجوار مخفی شده بودند با چند عملیات پیچیده و منسجم و هماهنگ نسبت به شناسایی محل دقیق اختفا اقدام شد و در چند عملیات ضربتی پی در پی موفق به دستگیری آدم ربایان شدند.

وی ادامه داد: گروگانگیران به پلیس استان انتقال یافته و تخلیه اطلاعاتی شدند که در همین راستا یکی از گروگان‌ها آزاد شد و گروگانگیران قصد رهایی گروگان دوم را نداشتند که دست برتر پلیس موجب شد که محل نگهداری نفر دوم ربوده شده را که در یکی از منطقه صفر مرزی یکی از استانهای شرقی کشور نگهداری می شد را شناسایی و با گرفتن نیابت قضایی، از چنگال آدم ربایان آزاد کردند و امروز در کمال صحت و سلامت هر 2 نفر ربوده شده به آغوش خانواده خود برگشتند.

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه خانواده ربوده شدگان با مجموعه پلیس و دستگاه قضایی استان همکاری داشتند که سبب شد پلیس با موفقیت کارش را انجام دهند، عنوان کرد: پلیس و دستگاه قضایی به عنوان دلسوزان مردم هستند و همه امروز اقتدار نیروی انتظامی و پلیس را دیدند و برای امنیت و دفاع از مردم آماده ایم از جان ناقابل خود بگذریم.

همچنین آقای دمساز به نمایندگی از خانواده گروگانها از زحمات و تلاش پلیس و دستگاه قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد در جهت آزاد گروگانها از دست آدم ربایان تقدیر و تشکر کردند.

جزئیات آزادی ۲ گروگان دهدشتی 3

جزئیات آزادی ۲ گروگان دهدشتی 2

 

کدخبر: 840724 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟