انهدام باند جویندگان گنج در تالش

به گزارش رکنا؛ مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از کشف اشیای قیمتی از جمله سکه و ریتون برنجی، مجسمه خمیر شیشه و صفحه فلزی بدل‌سازی شده به ارزش بیش از ۱۱ میلیارد ریال در لاهیجان خبر داد.

به‌گزارش روز یکشنبه روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان به نقل از ولی جهانی، بنا بر گزارش واصله از یگان حفاظت شهرستان لاهیجان مبنی بر کشف مقادیری اشیاء توسط رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ۴۷۹ قطعه سکه برنجی، یک عدد ریتون برنجی، یک مجسمه خمیر شیشه و یک صفحه فلزی برنجی، جملگی بدل سازی شده از روی اشیاء اصلی در محل سکونت متخلف کشف شد.

وی اظهار داشت: در این‌ رابطه ۲ نفر با هویت معلوم دستگیر شدند و پرونده به ‌منظور سیر مراحل قانونی به مراجع ذی‌صلاح قضایی تحویل داده شد.

همچنین بنا به این گزارش فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، ۱۰ حفار غیر مجاز هم در تالش دستگیر شدند.

 سرهنگ محمد علی‌پور افزود: متخلفان با هوشیاری و اقدام به‌ موقع نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی گیلان دستگیر شدند.

وی اظهار داشت: بر اساس اخبار رسیده از میراث‌بانان افتخاری مبنی بر حضور افراد ناشناس در منطقه چولادی از توابع روستای بنون مشایخ خطبه‌سرا، مأموران یگان حفاظت شهرستان با دستور مقام‌قضایی به محل اعزام و پس از هماهنگی با نیروی انتظامی، در یک عملیات غافلگیرانه هنگام حفاری دستگیر و از آنان یک دستگاه فلزیاب با کلیه متعلقات و یک دستگاه دی. وی. دی. آر دوربین مدار بسته ۳ بیل و کلنگ و ادوات حفاری کشف و ضبط شد.

سرهنگ علی پور گفت: براساس موادی از فصل نهم قانون تعزیرات هرگونه حفاری غیرمجاز و خرید و فروش اشیاء و اموال فرهنگی تاریخی جرم محسوب شده و ضمن ضبط اشیا و اموال مرتبط، مجازات حبس و جریمه نقدی در پی دارد.

 

کدخبر: 840339 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟