دزد ارز دیجیتال مرد زنجانی کارگرش بود!

به گزارش رکنا؛ سید احمد موسوی در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان زنجانی مبنی بر دسترسی غیر مجازبه کیف پول مجازی و کلاهبرداری ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شاکی و با بررسی‌های فنی و شیوه شگردهای خاص پلیسی متهم در استان زنجان شناسایی و با هماهنگی قضایی ‌دستگیر و به پلیس فتا استان زنجان انتقال داده شد.

رئیس پلیس فتا استان زنجان افزود: در بازجویی‌های اولیه، متهم منکرهرگونه بزه ارتکابی شد اما پس از مواجهه با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا، به جرم خود اعتراف و بیان کرد، شاکی صاحب کار من می باشد که پس از جلب اعتماد وی در فضای مجازی و با معرفی خود به عنوان سرمایه گذار در زمینه ارزهای دیجیتال و ارائه سود بالا، با به دست آوردن اطلاعات حساب کاربری اقدام به کلاهبرداری کردم.

وی با اشاره به اینکه این متهم با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد، به افرادی که اقدام به خرید و فروش آنلاین ارزهای دیجیتال می‌نمایند، توصیه کرد: با توجه به اینکه هیچ‌گونه مجوزی برای فعالیت صرافی‌های آنلاین وجود ندارد معاملات ناآگاهانه در رابطه با ارزهای دیجیتال می‌تواند زمینه کلاهبرداری توسط افراد سودجو را مهیا نماید.

موسوی با بیان اینکه افزایش فعالیت کاربران در خرید و فروش رمز ارزها، فرصت مناسبی را برای کلاهبرداران سایبری فراهم آورده است، افزود: افزایش سطح آگاهی کاربران  در خصوص رمز ارزها و عدم اعتماد به افراد می‌تواند در پیشگیری از این‌گونه جرایم موثر باشد.

وی در پایان گفت: کاربران تحت هیچ شرایطی رمزهای کیف پول خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس: www.cyberpolice.ir یا مرکز فوریت‌های سایبری و یا تماس با شماره 096380 اعلام نمایند.

 

کدخبر: 839820 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟