3 دلیل عمده وقوع حوادث رانندگی چیست؟ / افزایش آمار حوادث رانندگی در فصول سرد

به گزارش رکنا؛ سرهنگ احسان مومنی با حضور در برنامه شهر امن شبکه پنج سیما گفت: 3 دلیل عمده وقوع حوادث رانندگی، انسان، راه و وسیله نقلیه است و زمانی که راننده متخلف بی احتیاطی می‌کند، راه ایراد هندسی دارد و خودرو دچار نقص فنی است، آمار تصادفات نیز بالاتر می‌رود.

 وی با اشاره به بارش نزولات آسمانی در فصل پاییز و زمستان، افزود: با وجود داشتن وسیله ایمن با استاندار‌های لازم هم، در این ایام معابر خیس و لغزنده بودن راه‌ها احتمال حادثه تصادف را بالا می‌برد.

سرهنگ مومنی ادامه داد: آمار‌ها نشان می‌دهد، در نیمه دوم سال، تصادفات منجر به فوت یک تا دو درصد افزایش پیدا می‌کند، اما تصادفات جرحی خصوصا تصادف رانندگان موتورسیکلت‌ها، تصادفات منجر به خسارت در اثر سر خوردن وسایل نقلیه و لغزنده بودن سطح راه‌ها و تصادفات زنجیره‌ای افزایش بیشتری دارد.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور پایتخت با اشاره به جدی گرفتن معاینه فنی در فصول سرد سال گفت: عدم نقص فنی در خودرو‌ها، تاثیر به سزایی در کاهش تصادفات دارد.

وی افزود: بنابر آمار سال‌های گذشته، در فصول سرد سال، ۵۰ درصد تصادفات در محور‌های بزرگراهی از جمله امام علی (ع)، شهید چمران، شهید یاسینی و بزرگراه یادگارامام (ره)، ۳۰ درصد تصادفات در خیابان‌های اصلی از جمله خیابان، ولی عصر (عج)، شهید رجایی، فداییان اسلام و ۲۰ درصد تصادفات مربوط به تقاطع ها، میدان‌ها و خیابان‌های فرعی است.

سرهنگ مومنی توصیه کرد: مردم در زمان بارندگی و ریزش برف و باران تا حد امکان از وسایل نقلیه عمومی، اتوبوس‌ها و مترو استفاده کنند، رانندگان نیز با احتیاط بیشتر و با چراغ روشن رانندگی کنند و فاصله طولی اتومبیل خود با وسیله نقیله جلویی را حفظ کنند.

 

 

کدخبر: 839697 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟