عکس لحظه نجات بچه شغال از چنگال عقاب توسط مادرش

به گزارش رکنا ، یک شغال موفق شد توله خود را پس از اینکه توسط عقاب شکار شد نجات دهد. این اتفاق در ماسایی مارا رخ داد. اطیب حسین، مدیر فروش ۳۸ ساله خوش شانس بود که شاهد این لحظه شگفت انگیز  در حیاط وحش بود. او در این باره توضیحاتی ارائه کرده است:

کوچه سالانه حیات وحش در اوج خود بود و ما در یک سافاری صبحگاهی بودیم. اطلاعاتی در مورد پلنگ و گذرگاه احتمالی دریافت کرده بودیم و به آنجا رفتیم. در مسیر، شغالی را دیدیم که توله‌ای در دهان داشت و به سرعت حرکت می‌کرد. ما در فاصله‌ای دور توقف کردیم تا راهنمای ما توضیح دهد که به احتمال زیاد این خانواده شغال در حال جابجایی لانه هستند. در ابتدا فکر می‌کردیم چند دقیقه تماشا کنیم و برویم.

پس از کمی مشاهده، متوجه شدیم که شغال در تب و تاب است. کفتار‌های زیادی نیز در این منطقه وجود داشت و ما فکر می‌کردیم که این ممکن است دلیل آن باشد. شغال ایستاد و توله را روی زمین گذاشت و اطراف را نظاره کرد. معمولاً شغال‌ها نسبت به خودرو‌های سافاری بی اهمیت هستند و اجازه می‌دهند نزدیک شوند. با این حال، این شغال از قبل نسبتاً استرسی به نظر می‌رسید و بنابراین تصمیم گرفتیم به او کمی فضا بدهیم و از راه دور مشاهده کنیم.

بعد از مدتی، یک عقاب خاکی به سمت پایین آمد و سعی کرد توله را از آرواره‌های مادر بگیرد. شغال عقب نشینی کرد و سپس حمله کرد. عقاب چند بار دیگر تلاش می‌کرد، اما هر بار شغال از آن پیشی می‌گرفت. پس از چند تلاش ناموفق، سرانجام عقاب موفق به گرفتن توله شغال شد، اما این اقدام زودگذر بود و تنها چند ثانیه به طول انجامید. عقاب توله را گرفت، شغال به دنبالش پرید و توله در اواسط پرواز رها شد!

از مواجهه با چنین رویارویی نادری تا حدودی هیجان زده شدیم. در ماسایی مارا بسیار شلوغ و مملو از ماشین‌ها، ما در این لحظه تنها بودیم.

با توجه به اتفاقات، توله شغال آسیبی ندیده بود. عقاب بار‌ها حمله کرد، اما موفقیت آمیز نبود و سرانجام تسلیم شد و رفت. ما یک کیلومتر یا بیشتر دنبال شغال رفتیم تا اینکه دیدیم به لانه جدید رسید.

روباه و عقاب

روباه و عقاب

روباه و عقاب

روبه و عقاب

روباه و عقاب

روباه و عقاب

 منبع : فرارو

کدخبر: 838609 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟