دستگیری کلاهبردار رسید ساز جعلی در بابلسر

به گزارش رکنا؛  رئیس پلیس فتا مازندران گفت: در پی شکایت جمعی از شهروندان که با مراجعه به پلیس فتا بابلسر مدعی شدند با رسید ساز جعلی از آن‌ها کلاهبرداری شده است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ سامع خورشاد افزود: با بررسی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد پسرجوانی با مراجعه به فروشگاه‌ها اقدام به خرید کالا می‌نمایند وسپس به یک رسید بانکی جعلی در تلفن همراه خود به فروشندگان ارائه و مدعی می‌شود که وجه کالا به حساب فروشندگان واریز و کالای مورد نظر را دریافت می‌کند و در ادامه قربانیان پس از گذشت چند ساعت متوجه می‌شوند پولی به حسابشان واریز نشده است.

او ادامه داد: با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی متهم شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی درشهرستان بابلسر دستگیر وبه پلیس فتا انتقال داده شد.

سرهنگ خورشاد گفت: عامل کلاهبردار  که مردی بیست و دو ساله بود اقدام به کلاهبرداری از حساب ۱۰ نفر از شهروندان سراسر مازندران به مبلغ یک میلیارد ریال کرده بود اعتراف کرد.

 رئیس پلیس فتا مازندران هشدارداد: فروشندگان می‌بایست سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با واریز یا برداشت از حساب، با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه پس از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

 

کدخبر: 837428 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟