سیل و رانش مرگبار زمین در فیلیپین + فیلم
حجم ویدیو: 7.84M | مدت زمان ویدیو: 00:01:58

به گزارش رکنا؛ به نقل از رویترز، آژانس بلایای طبیعی فیلیپین شنبه اعلام کرد کشته شدن ۷۲ نفر بر اثر طوفان استوایی نالگی که باعث سیل و رانش زمین در استان‌های جنوبی این کشور شد ثبت شده است.

برناردو رافائلیتو آلخاندرو سخنگوی آژانس بلایای طبیعی فیلیپین گفت استان ماگیندانائو با ۶۷ کشته بیشترین آسیب را دیده است، در حالی که دو نفر در سلطان کودارات، دو نفر دیگر در کوتاباتوی جنوبی کشته شده و بقیه کشته شدگان در منطقه ویسایاس در مرکز فیلیپین بوده اند.

وی گفت ۳۳ نفر زخمی و ۱۴ نفر نیز مفقود شده اند.

طوفان استوایی که وزش پایدار باد‌هایی با سرعت ۹۵ کیلومتر (۵۹ مایل) در ساعت و تندباد‌هایی تا ۱۶۰ کیلومتر در ساعت (۹۹.۴ مایل در ساعت) را به همراه دارد، اوایل شنبه به استان کاتاندوانس در شرق فیلیپین رسید.

آژانس دولتی آب و هوای فیلیپین در تازه‌ترین بولتن خود اعلام کرد طوفان روز شنبه با عبور از جزیره اصلی لوزون و حرکت به سمت دریای چین جنوبی، باران‌های شدید و گاهی سیل آسا را در پایتخت و استان‌های مجاور به همراه خواهد داشت.

طوفان نالگی موجب سیل و رانش زمین شده است. گروه‌های جستجو و نجات، جمعه، اجساد قربانیان را از درون آب و گل و لای بیرون کشیدند.

نصرالله امام، مسئول آژانس بلایای طبیعی در استان ماگیندانائو گفت: «اکنون در حال جمع آوری تمام گروه‌های امدادی هستیم و قبل از اعزام یک جلسه توجیهی برگزار خواهیم کرد. بارندگی قطع شده است و این به جستجو و عملیات ما کمک می‌کند.»

سالانه به طور متوسط ۲۰ طوفان گرمسیری فیلیپین را در می‌نوردد.

 

کدخبر: 837261 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟