عملیات ویژه برای توقیف ۲ شناور حامل ۲۲ میلیارد ریال کالا قاچاق در بندر دیلم

به گزارش رکنا؛ سرهنگ یدالله شرفی در بندر دیلم، با اشاره به اینکه امنیت پایدار در سواحل و مرز دریایی خلیج‌ فارس حکمفرما است، اظهار داشت: مرزبانی استان بوشهر با رصد شبانه‌روزی تمام تحرکات در سواحل و مرز دریایی خلیج‌ فارس مورد توجه قرار می‌دهد و با هرگونه تخلف برخورد قاطع می‌شود.

وی برخورد با قاچاق کالا، سوخت و مواد مخدر را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: کالاهای خارجی وارداتی بدون هویت و اسناد قانونی و گمرکی قاچاق محسوب می‌شود و تحت پیگیرد قضایی قرار می‌گیرد.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف 2 شناور حامل کالاهای قاچاق دربند دیلم خبر داد و تصریح کرد: مرزبانان در یک عملیات در دریا موفق شدند 2 فروند شناور حامل کالای قاچاق را در بندر دیلم شناسایی و توقیف کنند.

شرفی با اشاره به کشف انواع لوازم خانگی و پوشاک قاچاق از این 2 شناور افزود: در بازرسی از این شناورها، 142 دستگاه لوازم خانگی، 20 دستگاه لوازم برقی، 1400 عدد پوشاک به وزن تقریبی 330 کیلوگرم، انواع ماشین لباسشویی، یخچال، پارچه و دیگر تجهیزات کشف شد.

وی با بیان اینکه در این رابطه 7 متهم دستگیر شد خاطر نشان کرد: کارشناسان ارزش کالای مکشوفه قاچاق از این 2 شناور را 22 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند که این کالاها، به همراه پرونده و افراد دستگیر شده تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر با قدردانی از مشارکت ساحل‌نشینان با مأموران مرزبانی در برخورد با متخلفان گفت: همکاری همه جانبه ساحل‌نشینان استان بوشهر در راستای مأموریت‌های مرزبانی ستودنی است و در این راستا توجه ویژه به مطالبات مردم در اولویت است.

منبع: تسنیم

کدخبر: 834144 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟