این مرد را می شناسید ! / او 60 بار زندانی شده  اما توبه شکسته است + عکس

به گزارش رکنا، ماجرای این پرونده سرقت از روزی آغاز شد که جوان سابقه داری سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت گران قیمت (بنلی) در یکی از روستاهای مشهد خودنمایی می کرد. همین موضوع بی درنگ ظن نیروهای انتظامی را برانگیخت چرا که آن ها احتمال می دادند موتورسیکلت گران بهای مذکور سرقتی است و جوان 39 ساله که مجموعه ای از جرایم گوناگون را در کارنامه سیاه خود دارد، از آن برای دستبرد به اموال مردم استفاده می کند اما او مدام مخفیگاه های خود را تغییر می داد و گاهی به طور ناگهانی در روستا ظاهر می شد.

این گونه بود که گروه ویژه ای از نیروهای کارآزموده به سرپرستی ستوان یکم قوی (جانشین پاسگاه انتظامی آبروان) وارد عمل شدند و رصدهای اطلاعاتی را به طور نامحسوس آغاز کردند. نیروهای انتظامی که از منابع و مخبران محلی نیز بهره می گرفتند دامنه تحقیقات خود را درحالی گسترش دادند که حدود ساعت 2 بامداد، یکی از اهالی روستا، سراسیمه به پاسگاه رفت و سرقت 15 راس گوسفند از آغل های گوسفندان را گزارش داد. با توجه به ایجاد جو ناامنی در روستا، بی درنگ گروه ویژه عملیاتی به بازدید میدانی از محل سرقت پرداختند و ردپای گوسفندان را زیر ذره بین تحقیق بردند. طولی نکشید که آثار باقی مانده از سرقت، نیروهای عملیاتی را تا فاصله حدود 50 متری از منزلی رساند که دیگر همه ردپاهای گوسفندان جارو شده بود و تنها آثاری از لاستیک خودرو به چشم می خورد. بررسی ها نشان داد منزل مذکور متعلق به «ح- ر» همان دزد سابقه داری است که تاکنون حدود 59 سابقه کیفری دارد. دیگر تردیدی برای پلیس وجود نداشت که سرنخ گوسفندان سرقتی در همین منزل است. از سوی دیگر ردزنی های اطلاعاتی بیانگر آن بود که در شب سرقت مال باخته در یک مجلس عروسی حضور داشته و برادر «ح- ر» نیز در ساعت وقوع سرقت مجلس عروسی را ترک کرده بود. جمع آوری اطلاعات و مستندات مذکور به نتایجی رسید که مشخص شد در شب وقوع سرقت، خودروی پژوی مظنون به سرقت دوباره از روستا خارج شده و به طرف شهرک شهید باهنر مشهد حرکت کرده است.با توجه به احتمال فروش گوسفندان در حاشیه شهر مشهد، دو برادر مذکور زیر چتر اطلاعاتی پلیس قرار گرفتند تا این که ساعتی بعد ماموران پاسگاه آبروان به اخباری دست یافتند که نشان می داد: «ح- ر» وارد روستا شده و در خواب عمیقی به سر می برد. نیروهای عملیاتی بی درنگ مراتب را به مقام قضایی اطلاع دادند و در ساعات اولیه بامداد عملیات دستگیری دزد سابقه دار را آغاز کردند اما او قبل از رسیدن ماموران از ماجرا مطلع شده و زنجیر سگ گله خطرناکی را باز کرده بود که در منزل نگهداری می کرد تا او با حمله به نیروهای انتظامی، برای دقایقی آن ها را معطل کند! به همین دلیل وقتی نیروهای عملیاتی قصد ورود به منزل را داشتند ناگهان سگ تنومند گله پارس کنان به طرف آن ها حمله ور شد که در این لحظه سرپرست گروه عملیاتی بلافاصله در حیاط را بست و سپس از مسیرهای دیگر در حالی به تعقیب متهم فراری پرداختند که او از پشت بام منازل همسایگان به انباری یکی از اهالی روستا گریخته و در زیر چادر خودرویی پنهان شده بود که بدون استفاده در انباری منزل قرار داشت. دقایقی بعد نیروهای انتظامی با هوشیاری پلیسی او را از زیر چادر بیرون کشیدند و حلقه های قانون را بر دستانش گره زدند. در این هنگام مشخص شد که او موتورسیکلت گران بها را نیز در یکی از منازل مخروبه اطراف مخفی کرده است. این موتورسیکلت دقایقی بعد در حالی کشف شد که او مدعی بود موتورسیکلت به او تعلق ندارد!

ولی بعد از آن که در بازرسی بدنی و از درون جیب شلوارش سوئیچ موتورسیکلت با همان مارک پیدا شد، اقرار کرد موتورسیکلت را یکی از بستگانش به نام «رضا» در اختیار او گذاشته است.

همدستی در دزدی

  با توجه به اهمیت موضوع، نیروهای عملیاتی در سپیده دم عازم منزل «م- ر» (برادر متهم) شدند تا ردی از گوسفندان سرقتی پیدا کنند اما او در مخفیگاهش حضور نداشت. ماموران که با کسب دستوراتی از سوی قاضی «یوسفی» وارد عملیات شده بودند، در بازرسی از مخفیگاه متهم یک قلاده سگ خارجی را در آغل گوسفندان پیدا کردند که مشخص شد سگ مذکور که حدود 10 میلیون تومان ارزش دارد از یک روستای دیگر سرقت شده است. همچنین یک دستگاه موتورسیکلت بدون پلاک نیز در حالی از این مخفیگاه کشف شد که هیچ کس مالکیت آن را به عهده نگرفت. دقایقی بعد وقتی با تماس نیروهای انتظامی، مالک سگ به محل دستگیری «م – ر» آمد و نام سگش را بر زبان راند، حیوان به دست و پای صاحبش افتاد و در کنار او آرام گرفت.

ماموران انتظامی که با نظارت مستقیم ستوان یکم جلیل اکرامی (رئیس پاسگاه آبروان) دامنه عملیات را به اطراف روستا کشانده بودند، با استفاده از شگردهای تخصصی طرح مهار را اجرا کردند و بدین ترتیب ساعتی بعد «م – ر» سوار بر یک دستگاه پژو به آرامی وارد کمین نیروهای انتظامی شد و قبل از آن که بتواند عکس العملی نشان دهد در محاصره پلیس قرار گرفت و دستگیر شد. ادامه بررسی ها بیانگر آن بود که متهم در حاشیه یکی از روستاهای مشهد به امور کشاورزی نیز مشغول است به همین دلیل نیروهای عملیاتی بی درنگ به طرف روستای مذکور حرکت کردند و با کشف یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک به سرقت، تحقیقات خود را گسترش دادند.

این درحالی بود که متهم مذکور ادعا می کرد برادرش در شب سرقت با وی که در مجلس عروسی بود، تماس گرفته و از او خواسته است تا تعدادی از گوسفندانش را به  محل دیگری انتقال دهد و او نیز فقط در حمل گوسفندان به برادرش کمک کرده است! از سوی دیگر نقش یکی از بستگان دو برادر در نگهداری اموال سرقتی و همدستی با سارقان لو رفت و ماموران پاسگاه آبروان در ادامه این عملیات «ر- ک» را نیز در حالی دستگیر کردند که برخی از قطعات موتورسیکلت «بنلی» از مخفیگاه وی کشف شد و او هم اقرار کرد که موتورسیکلت مذکور را یکی از بستگانش از پنجراه خریده است. بنابر گزارش خراسان، در همین حال مالک موتورسیکلت مذکور شناسایی شد و با حضور در کلانتری اظهار کرد سارقان موتورسیکلت گران قیمت او را از منطقه بولوار دوم طبرسی مشهد به سرقت برده اند!

تحقیقات گسترده نیروهای پاسگاه انتظامی آبروان با صدور دستورات ویژه قضایی برای ریشه یابی سرقت های مذکور و همچنین دستگیری دیگر عوامل مرتبط با این پرونده درحالی ادامه دارد که سارقان از طریق رابطان خود گوسفندان سرقتی را به مال باخته بازگردانده اند.

شایان ذکر است در بازرسی از مخفیگاه سارق خطرناکی که برای شصتمین بار دستگیر شده است، تعدادی سلاح های سرد وحشتناک و چماق نیز کشف شد.

کدخبر: 833777 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟