دسیسه شرم آور 5 گیمر عشق بازی در کرج /  در گیم نت ها چه گذشت؟

به گزارش رکنا؛ از دو سال قبل ماموران پلیس آگاهی کرج در جریان سرقت‌های مشابه از مغازه‌ها در این شهر قرار گرفتند. دزدان حرفه‌ای شبانه سراغ مغازه‌ها رفته و با کلید قفل‌ها را باز کرده و اموال باارزش را از داخل آنجا سرقت می‌کردند. اغلب سرقت‌ها از گیم‌نت ها صورت گرفته و دزدان کنسول‌های بازی را سرقت کرده بودند.

دزدان در تعدادی از سرقت‌ها نیز قفل درها را شکسته و نقشه سرقت خود را اجرا کرده بودند. کارآگاهان پلیس پس از تحقیقات و بررسی فیلم‌های مداربسته محل‌های سرقت، توانستند سارقان را شناسایی کرده و 5 عضو این باند را دستگیر کردند.

متهمان در جریان تحقیقات به ۱۳۰ فقره سرقت از مغازه‌ها اعتراف کردند. سرکرده باند که عاشق بازی‌های رایانه‌ای است در تحقیقات گفت: «به دلیل علاقه‌ام به بازی‌های رایانه‌ای به گیم‌نت‌ها تردد داشتم و می‌دانستم امنیت این محل‌ها پایین است و به‌راحتی می‌توانیم از آنجا سرقت کنیم. روزها به این محل‌ها می‌رفتم و از داخل آنجا و قفل‌ها فیلم و عکس می‌گرفتم و به یکی از اعضای باند که کلیدساز ماهری بود می‌دادم. او از روی عکس‌ها کلید را می‌ساخت و به‌راحتی به آنجا رفته و سرقت می‌کردیم. هر بازی جدیدی که آنجا می‌دیدم برای خودم برمی‌داشتم.»

سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی تهران دراین‌باره به جام‌جم گفت: «دزدان حرفه‌ای بین ساعت ۱۲ شب تا ۶ صبح سرقت‌های خود را انجام می‌دادند. آنها در تحقیقات به ۱۳۰ فقره سرقت در تهران و کرج اعتراف کردند که ۹۳ نفر از مالباختگان شناسایی شده و شکایت خود را مطرح کردند.»

وی افزود: «کارشناسان ارزش اموال سرقت‌شده توسط این باند را بیش از ۶۰میلیارد ریال برآورد کرده‌اند که چهار مالخر در این رابطه دستگیر شدند. تحقیقات از متهمان برای کشف جرایم احتمالی دیگرشان ادامه دارد.»

جام جم

کدخبر: 832839 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟