کشف 4 تن انواع مواد مخدر در استان مرکزی کشف شد

به گزارش رکنا؛ سرهنگ «حسین شمسایی فرد» روز چهارشنبه به مناسبت هفته نیروی انتظامی، افزود: شمار دستگیر شدگان جرایم مبارزه با موادمخدر در استان مرکزی نیز در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد رشد داشته است.

وی موفقیت در مبارزه با مواد مخدر را منوط به مشارکت گسترده خانواده‌ها و دستگاه‌های اجرایی مختلف عنوان کرد و گفت: امسال ۱۳ هزار آموزش همگانی به صورت حضوری با هدف آگاهی بخشی به خانواده‌ها، جوانان و نوجوانان در راستای مبارزه با مواد مخدر با مشارکت شهرداری‌ها در استان مرکزی ارایه شد.

سرهنگ شمسایی فرد اظهار داشت: مشارکت مردم در مبارزه با مواد مخدر، اساس فعالیت پلیس است و بدون شک با همراهی مردم و نهادهای اجرایی مسئول می‌توانیم تمام قد در مبارزه با قاچاقچیان و فعالان حوزه مواد مخدر موثر باشیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی گفت: هفت استان در مجاورت استان مرکزی قرار دارند که این ظرفیت باعث شده تا جابجایی مواد مخدر در محورهای ارتباطی استان مرکزی مورد توجه سودجویان قرار گیرد.

سرهنگ شمسایی فرد افزود: استفاده از ظرفیت پلیس در ایست‌های بازرسی توره و دلیجان باعث شده تا فعالیت قاچقچیان مورد رصد قرار گیرد و مقدار قابل توجهی از کشفیات پلیس مواد مخدر استان مرکزی مربوط به این ۲ مرکز است.

وی اظهار داشت: پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی با انجام یک کار تحقیقاتی حدود چهارماهه توانست اوایل هفته جاری یک باند قاچاق مواد مخدر را انهدام و یک محموله ۵۰ تنی ماده مخدر شیشه را نیز از این باند کشف کند و در صورتی که این محموله وارد شبکه توزیع می‌شد بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر را آلوده و معتاد می‌کرد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی گفت: اقدامات پیشگیرانه پلیس مبارزه با مواد مخدر موجب شده تا قیمت مواد مخدر افزایش و کار برای فعالیت قاچاقچیان سخت شود.  

سرهنگ شمسایی فرد افزود: اولویت پلیس مواد مخدر، مقابله با مواد مخدر پُرخطر از جمله روانگردان ها و توهم زا است که آسیب بسیار جدی برای مصرف کننده به دنبال دارد.

وی اظهار داشت: پاکسازی اطراف مدارس و دانشگاه‌ها از توزیع کنندگان مواد مخدر از دیگر اقدامات پلیس است و از آغاز سال تحصیلی امسال نیز اقدامات گسترده‌ای در این حوزه انجام شده است.  

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در ادامه به شهادت استوار یکم " محمد احمدی" و سروان " مظفر مرشدی مرام" که مردادماه امسال در تعقیب و گریز قاچاقچیان براثر سانحه به شهادت رسیدند، بیان کرد: پلیس برای تامین امنیت و آرامش مردم از جان خود می‌گذرند.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

کدخبر: 832499 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟