کشف ۵ تن و ۵۶۱ کیلوگرم مواد مخدر در استان مرکزی

به گزارش  رکنا،  سردار حسن مفخمی شهرستانی اظهار کرد: در تحقق هر چه بهتر پلیس پاسخگو، یکی از مهم ترین برنامه های عملیاتی پلیس استان در حوزه مبارزه اثربخش در حوزه مبارزه با مواد مخدر بازتعریف و برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی کشفیات مواد مخدر در ۸ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: در این عملیات ها ۵ تن و ۵۶۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر و در حدود ۴۸ هزار عدد انواع قرص های روان گردان کشف شد.

دستگیر ۶۳ قاچاقچی و ۱۳ باند مواد مخدر

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: در این بازه زمانی تعداد ۶۳ نفر قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و ۱۳ باند فعال در زمینه قاچاق مخدر متلاشی و در حدود ۳ میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال وجه نقد در صحنه های عملیات های دستگیری از قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر کشف شده است.

مفخمی با بیان اجرای یک هزار و ۷۷ طرح عملیاتی مبارزه با مواد مخدر از ابتدای سال جاری در استان افزود: ۴۲۸ طرح عملیاتی پاک سازی نقاط آلوده در شهرستان های استان، ۳۰۳ طرح عملیاتی مربوط به کنترل محورهای مواصلاتی، ۱۶۵ طرح برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و ۱۸۱ طرح با دیگر رویکردهای عملیاتی پلیس اجرا و در مجموع ۲ هزار و ۴۹۷ نفر تنها در اجرای این طرح ها دستگیر شده اند.

وی برخورد با خرده فروشان و معتادان مواد مخدر را یکی از محورهای اصلی در رسیدگی به مطالبات مردمی عنوان داشت و گفت: در این بازه زمانی در مجموع تعداد ۷ هزار و ۱۳۵ نفر معتاد و یک هزار و ۵۳۳ خرده فروش مواد مخدر دستگیر و برای برخورد قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

پایش ۱۸۹ مورد فعالیت فروشندگان مواد مخدر در فضای مجازی

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص برخورد با خرید و فروش مواد مخدر در فضای مجازی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۴ پرونده در خصوص فعالیت فروشندگان مواد مخدر در فضای مجازی تشکیل شده و از این تعداد پرونده ۲۳ نفر دستگیر، ۶ دستگاه خودرو و ۲ دستگاه موتورسیکلت کشف شده است.

کشف ۵۸۷ کیلوگرم مواد مخدر توسط سگهای موادیاب

سردار مفخمی شهرستانی به کشف ۵۸۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط سگهای موادیاب از ابتدای سال جاری در استان مرکزی اشاره کرد و گفت: این سگها به عنوان ابزار مهمی در مبارزه با مواد مخدر در قالب تیم هایی تخصصی در استان به کارگیری می‌شوند و در نقاطی که به عنوان مسیر عبور مواد مخدر از آن استفاده می‌شود، حضور دارند.

وی در ادامه با قدردانی از همراهی بسیار خوب مردمی در شناسایی قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر ادامه داد: تا کنون یک هزار و ۵۱۶ گزارش مردمی از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ به پلیس گزارش شده که ۱۹۵ گزارش به تشکیل پرونده منجر شده که تنها طی چهار ماهه اخیر، ۱۸۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر در بررسی این گزارش های مردمی کشف و ۲۱۲ نفر نیز دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده اند.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: در کنار اقدامات مقابله‌ای در مبارزه با مواد مخدر، نگاه آموزش بخش پلیس نیز نسبت به سال های گذشته بسیار توسعه داشته و کلاس های آموزشی و مهارت افزایی متعددی در طول سال برای اقشار مختلف اجتماع از سوی کارشناسان تخصصی پلیس برگزار شده که با توجه به شیوع کرونا، محوریت این فعالیتها در حوزه فضای مجازی اجرایی می شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 634259 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟