جنجال شلیک مرگبار به راننده پراید در کردستان ! دستور ویژه قضایی صادر شد

به گزارش رکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان درباره فیلم منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر کشته شدن یک شهروند در داخل خودرو در سنندج به میزان، گفت: در این رابطه پرونده قضایی تشکیل شده است و شنبه شب کارشناس پزشکی قانونی و کارشناس اسلحه برای بررسی جسد اقدامات لازم را انجام دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی همچنین خبر مجروح شدن دادستان عمومی و انقلاب سقز را تکذیب کرد و گفت: ادعای مطرح شده کذب است و چنین موضوعی صحت ندارد.

سردار علی آزادی، فرمانده انتظامی استان کردستان نیز در تشریح جزئیات کشته شدن یک راننده خودروسواری پراید توسط ضد انقلاب گفت: هویت این فرد در دست بررسی است و هنوز کسی در این رابطه بازداشت نشده است.

وی در تشریح جزئیات این حادثه گفت: ساعت 12:30 ظهر شنبه یک راننده خودرو سواری پراید در حین عبور از میان اغتشاشگران در خیابان شهید تعریف سنندج کشته و در داخل خودرو رها شده بود.

وی با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های انجام شده، نیروهای انتظامی کردستان در زمان وقوع آن حادثه در محل و میان اغتشاشگران حضور نداشته‌اند، افزود: این فرد به منظور اجرای پروژه کشته‌سازی، توسط ضدانقلاب مورد اصابت گلوله جنگی قرار گرفته و کشته شده، در حالی‌که همکارانم در حین مأموریت اصلاً گلوله جنگی به همراه ندارند.

فرمانده انتظامی استان کردستان در پاسخ به این سؤال که آیا هویت این راننده پراید مشخص شده است، گفت: هویت این فرد در دست بررسی بوده و تاکنون کسی در این رابطه نیز بازداشت نشده است.

وی با اشاره به اینکه در اتفاقات اخیر نیز مشابه چنین اقدامی در شهرستان‌های سقز، دیواندره و دهگلان به وقوع پیوسته و 4 نفر از جوانان کرد کشته شدند، تصریح کرد: کشتن راننده پراید توسط همکارانم در سنندج کاملاً تکذیب و طرح این شایعات تنها باهدف خدشه به اعتبار و جایگاه پلیس است.

آزادی بیان کرد: وقتی نیروی انتظامی حافظ جان، مال و ناموس مردم است چطور به سوی مردم تیراندازی می‌کند؟ ما در اتفاقات اخیر با وجود همه توهین‌ها و حمله اغتشاشگران که قصد برهم زدن نظم و امنیت عمومی و سپس ایجاد ناامنی را داشتند، خویشتنداری کردیم و حتی همکارانم مجروح شدند اما اجازه ندادیم که آسیبی به مردم برسد.

کدخبر: 831830 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟