قاتل اعدامی در چهارمحال و بختیاری قصاص نشد

به گزارش رکنا؛ این درگیری سال96 در منطقه ناغان در استان چهارمحال و بختیاری اتفاق افتاد و به‌دنبال آن متهم به قتل بازداشت شد. او ضمن اعتراف به قتل گفت که ناخواسته مرتکب جنایت شده است. با وجود این او پس از محاکمه در دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد و اولیای دم نیز برای اجرای حکم پافشاری می‌کردند.

کمی بعد از صدور این حکم قضات دیوان عالی کشور نیز بر آن مهر تأیید زدند و همه‌‌ چیز برای مجازات قاتل آغاز شد. همزمان خانواده او و مقامات قضایی نیز تلاش‌هایی را برای جلب رضایت اولیای دم و بخشش قاتل آغاز کردند. او پیش از این هیچ سابقه کیفری نداشت. هرچند اشتباه بزرگی را مرتکب شده و خانواده‌ای را داغدار کرده بود اما امیدوار بود تا شاید اولیای دم او را ببخشند. رایزنی‌ها با اولیای دم ادامه پیدا کرد تا اینکه چند روز قبل درحالی‌که 5 سال از این قتل می‌گذشت آنها اعلام کردند که قاتل را بخشیده‌اند.

حمیدرضا حیدری، مدیرکل زندان‌های استان چهارمحال و بختیاری در این‌باره گفت: با همت خانواده خیر‌اندیش ناغانی این قاتل بخشیده و از زندان آزاد شد.

او ادامه داد: تلاش و کمک به آزادی زندانیان نوعی جان و روح دوباره بخشیدن به زندانی، کمک به خانواده‌های آنان و عامل ارتقای سطح امنیت اجتماعی است. به‌گفته وی این هفتمین مورد بخشش در چهارمحال و بختیاری در سال1401 است.

 

 

کدخبر: 830551 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟