مرد شیاد با شگرد کمک به کودکان بی سرپرست پولدار شد

به گزارش رکنا؛ سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، گفت: با ارائه مرجوعه قضایی توسط چندین نفر شاکی مبنی بر اینکه فردی در یک صفحه اینستاگرامی با جمع آوری کمک‌های مردمی جهت کمک به کودکان بی سرپرست از آن‌ها کلاهبرداری کرده است، رسیدگی به موضوع در دستور کارشناسان قرار گرفت.

وی عنوان کرد: فرد کلاهبردار با ارائه شماره کارت از شکات درخواست مبلغ ۵ میلیون ریال کرده که با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد هیچکدام از مبالغ واریزی صرف کمک به کودکان نیازمند و بی سرپرست نشده و از طریق کارتخوان در فروشگاه‌های مختلف برداشت شده است.

این مقام انتظامی افزود: با انجام تحقیقات تخصصی کارشناسان، متهم شناسایی و جهت انجام اقدامات قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

سرهنگ مرتضوی گفت: مهم‌ترین عامل گرفتاری افراد در دام کلاهبرداران اینترنتی بی توجهی به توصیه‌های پلیس فتا است، شهروندان هیچگاه به افرادی که در شبکه‌های اجتماعی و مبادی غیر رسمی و نامعتبر ادعای کمک مالی یا انجام امور خیریه دارند اطمینان نکنند و مراقب ترفند‌های افراد سودجو و کلاهبردار باشند، این مجرمان با هدف قرار دادن احساسات مردم اقدام به تشویق و ترغیب آن‌ها به همکاری و مشارکت در امور خیریه کرده و نهایتا از آن‌ها کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتا اصفهان خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

 

کدخبر: 830540 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟