ساخت کلاه هوشمند آتش نشان‌ها در اسکاتلند
حجم ویدیو: 4.35M | مدت زمان ویدیو: 00:01:07

به گزارش رکنا به نقل از شبکه تلویزیونی یورو نیوز؛ محققان در ادینبورو کلاه هوشمندی برای آتش نشان‌ها تولید کردند. این کلاه که به هوش مصنوعی مجهز است با استفاده از ترکیبی از رادار و دوربین‌ها به آتش نشان‌ها کمک می‌کند در فضا‌های پر از دود مسیر یابی کنند. آتش نشان‌ها با استفاده از این فناوری می‌توانند با سرعت بیشتری افراد گرفتار در آتش را نجات دهند.

گِلِن مَکآفر فرمانده سرویس نجات و آتش نشانی اسکاتلند گفت: تجهیزات ما در برخی مواقع ممکن است از جنبه عملیات جستجو محدودیت ایجاد کند. در محیط‌های گرم و جا‌هایی که دود همه جا را تاریک کرده است، بهره مندی از تصاویر دوربین‌های حرارتی کمک زیادی به ما می‌کند تا محل حضور افراد را پیدا کنیم. ما می‌توانیم با این کار اتاق‌ها را سریع بررسی کنیم. این کار پنج تا ده ثانیه طول می‌کشد در حالیکه بدون این فناوری، چند دقیقه طول خواهد کشید.

این تیم در همکاری با سرویس نجات و آتش نشانی اسکاتلند این تجهیزات را آزمایش کرده است. وزن این تجهیزات کمتر از یک کیلوگرم است. این تجهیزات طوری طراحی شده است تا به آسانی روی کلاه‌های استاندارد آتش نشانی قابل نصب و استفاده باشد.

کریس شیائوشیان لو مدرس سیستم‌های سایبری- فیزیکی در دانشگاه ادینبورو گفت: همه می‌دانند که آتش نشان‌ها قهرمان هستند، اما کاری که ما می‌کنیم این است که آن‌ها علاوه بر قهرمان بودن مثل ابرقهرمان توانمند باشند و بتوانند هم در وسط دود و هم در وسط تاریکی ببینند و بهترین راه حل را برای جستجو و امداد پیدا کنند.

 

کدخبر: 830373 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟