اولین  اطلاعیه‌ درباره بمب‌ گذاری در هواپیمای پرواز تهران-گوانگژو

به گزارش رکنا، در جریان نشر خبری در رسانه‌های هندی مبنی بر احتمال بمب گذاری در یک هواپیمای ایرانی، شرکت هواپیمایی ماهان اطلاعیه‌ای به شرح زیر منتشر کرد:

«در پی انتشار ادعایی مبنی بر «تهدید به بمب گذاری در پرواز شرکت هواپیمایی ماهان بر فراز هند و درخواست فرود اضطراری»؛ روابط عمومی شرکت هواپیمایی ماهان به اطلاع رساند هواپیمای مسافری ایرباس 340 این شرکت از مبدأ تهران به مقصد گوانگژو در کشور چین در حرکت بوده است و خلبان به محض اطلاع از احتمال بمب‌گذاری در پرواز مراتب را با مرکز مراقبت در میان گذاشته و به تشخیص مرکز کنترل عملیات ماهان مبنی بر ساختگی بودن این ماجرا و امنیت کامل پرواز به مسیر خود ادامه می دهد.

به‌نظر می‌رسد طرح چنین گزارشاتی در شرایط کنونی بین المللی و داخلی به‌منظور برهم زدن امنیت و آرامش روانی مطرح شده است.

شرکت هواپیمایی ماهان در راستای اهداف عالیه خود که در درجه اول حفظ امنیت پرواز و همچنین خدمت رسانی مطلوب به مسافرین بوده است عزم خود را بیش از پیش جزم نموده است. شایان ذکر است این پرواز  ‌در زمان مقرر در سلامت کامل به زمین نشسته است.»

پیش از این کاپیتان محمد محمدی‌بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در رابطه با اتفاق پیش آمده، گفت: براساس اطلاعاتی که داریم ساعتی پیش مداخله‌ای در مسیر پرواز هواپیمای ایرانی شرکت ماهان در آسمان هند صورت گرفته که مبتنی بر یک گزارش تأیید نشده اولیه‌ بوده است. بعد از بررسی‌های به عمل آمده، تصمیم بر ادامه مسیر گرفته شد و هواپیمای ایرباس تا ساعتی دیگر در گوانگژو به زمین می‌نشیند.

محمدی‌بخش گفته بود، اطلاعات تکمیلی بعد از اتمام پرواز و فرود هواپیمای ایرانی در ارتباط با خلبانان کسب می‌شود و راویت کامل‌تر طرف ایرانی ماجرا منتشر می‌شود.

کدخبر: 830323 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟